رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با اعلام خبر ذخیره سازی 3200 تن مرغ و خرید نزدیک به 40 تن مرغ توسط پشتیبانی امور دام جهاد کشاروزی استان مرکزی بیان کرد: هیچ نگرانی بابت تامین مرغ و گوشت سفید مردم استان مرکزی در شب عید وجود ندارد.
کد خبر: ۳۵۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 31 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی بابایی رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی که با موضوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی تشکیل شده بود با بیان اینکه تمامی امکانات جهاد کشاورزی برای مقابله به بیماری آنفولانزای پرندگان بسیج شده بود از ارسال پیامک های اطلاع رسانی بهداشتی به مرغداران خبر داد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته امید داریم نگاه ویژه به استان مرکزی در خصوص سهم این استان از مبلغ اعتبار 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده اعمال شود.

بابایی با اعلام خبر ذخیره سازی 3200 تن مرغ و خرید نزدیک به 40 تن مرغ توسط پشتیبانی امور دام جهاد کشاروزی استان مرکزی بیان کرد: هیچ نگرانی بابت تامین مرغ و گوشت سفید مردم استان مرکزی در شب عید وجود ندارد.

استاندار مرکزی در ادامه این جلسه با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان مرکزی در خصوص مقابله با بیماری آنفولانزای پرندگان صورت گرفته است گفت: تلاش در جهت کم کردن وسعت این حادثه و کاستن از آلام مرغدارانی که دچار خسارت شدند در صدر برنامه ها قرار داشت.

محمود زمانی قمی با خطاب قرار دادن رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی از ممنوع بودن برگزاری نمایشگاه کالا در استان مرکزی خبر داد و بیان کرد: باید از آسیب به اصناف بازاریان و کسبه استان مرکزی که در این خصوص سرمایه گذاری کردند جلوگیری شود.

سعید فرخی مدیر کل بحران استانداری مرکزی نیز در ادامه این جلسه با تشکر ویژه از همکاری های تمام دستگاه مسئول در مقابله با بیماری آنفولانزای پرندگان به خصوص نیروی انتظامی گفت: طعمه قرار گرفتن لاشه حیوانات آلوده توسط سگ های ولگرد در محدوده تالاب میقان نگرانی را بابت انتقال بیماری از حیوان به انسان افزایش داده بود.

فرخی با تاکید بر اینکه حفظ جان و سلامت انسان ها و جلوگیری از انتقال بیماری از حیوان به انسان مهم ترین رکن اقدامات صورت گرفته در کنترل بیماری آنفولانزای پرندگان بوده است بیان کرد: با دستور قضایی به دلیل اینکه چاره ای جز اتلاف سگ های ولگرد توسط تفنگ شکاری نبود به این امر مبادرت کردیم.

سردار کیومرث عزیزی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه این جلسه جلوگیری از بر هم خوردن آرامش روانی مردم جامعه در خصوص بیماری آنفولانزای پرندگان را مهم ترین رویکرد پلیس عنوان کرد و گفت: در طول این مدت 71 دستگاه خودرو حامل طیور که در استان مرکزی تردد داشته است کنترل شده اند که از این بین 7 دستگاه فاقد مجوز لازم بوده است.

عزیزی خاطر نشان ساخت: 20 تیم در سطح استان مرکزی از سوی نیروی انتظامی برای مقابله با این بیماری مستقر شده بودند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار