مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تایید ابتلای پرندگان کویر میقان اراک به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از گردشگران خواست تا اطلاع ثانوی از تردد در این کویر خودداری کنند.
کد خبر: ۳۴۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 12 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بر اساس آزمایشات انجام شده و نمونه‌برداری‌های صورت‌گرفته توسط دامپزشکی ابتلا پرندگان کویر میقان اراک به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تأیید و مرگ آنها بر اثر درگیر شدن به این بیماری قطعی است.

وی تصریح کرد: در روز پنج‌شنبه هفته گذشته ابتلا پرندگان کویر میقان به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط آزمایشگاه دامپزشکی به صورت شفاهی به محیط زیست اعلام شد که بلافاصله پس از دریافت خبر اقدامات لازم در خصوص اطلاع‌رسانی و پیشگیری با تشکیل کارگروه‌های متعدد توسط محیط زیست آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به کشف حدود 50 لاشه از پرندگان مبتلا به این بیماری در تالاب افزود: با توجه به اینکه پرندگان در آب، نیزارها و تالاب زیست دارند احتمال می‌روند تعداد بیشتری از آنها تلف شده باشند که تاکنون کشف نشده‌اند و قطعاً آمار تلفات بیش از 50 مورد خواهد بود.

کارنامی اطلاع‌رسانی به مردم، افزایش تعداد گشت‌های سیار در حوزه تالاب، لغو پروانه شکار ممنوع و پیگیری به منظور مسدود کردن جاده را از اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: به مردم عزیز و همچنین گردشگران توصیه می‌کنیم تا اطلاع ثانوی از حضور در تالاب میقان خودداری کرده و در صورتی که با لاشه پرنده مواجه شدند، از دست زدن به آن خودداری کرده و مراتب را با دامپزشکی و محیط زیست اعلام کنند تا دفن و امحای لاشه به صورت کاملاً بهداشتی توسط مسؤولان ذی‌ربط صورت گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: البته تاکنون ابتلا انسان به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ایران مشاهده نشده است اما در رفرنس‌های بین‌المللی گزارش‌های در این رابطه ثبت شده است و با توجه به اینکه سویه این بیماری سویه جدیدی است، باید بیشتر مراقب بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار