یادداشت علی اکبر کریمی:
تابناک مرکزی: در یادداشت علی اکبر کریمی آمده است: اجرای صحیح طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک که مفاد آن در گذر زمان به فراموشی سپرده شده است و تعیین سهم دقیق هر یک از آلاینده های محیطی در وضعیت کنونی آلودگی هوا باید مورد توجه قرار گیرد تشکل های مردم نهاد به عنوان یک تشکل مدنی و غیر سیاسی که برخاسته از متن مردم می باشد، قطعا می توانند با پیگیری های مستمر و هدفمند در رسیدن به اهداف مورد نظر موثر باشند
کد خبر: ۳۳۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ 28 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب از بدو ورود به بهارستان بحث محیط زیست و آلودگی هوای استان مرکزی را فارغ از جناح بندی های سیاسی عنوان کرده بود و به رسیدگی به این معضل ریشه دار استان مرکزی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است

در روزهای گذشته نامه اعتراض آمیز 9 تشکل عضو شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان مرکزی در خصوص مشکل آلودگی به مسئولان کشوری و استانی این بحث را وارد فضای تازه ای کرد.

امروز علی اکبر کریمی در یادداشتی با تقدیر و تشکر از تعهد سازمان های مردم نهاد، بازنگری در خصوص طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان مرکزی و تعیین دقیق میزان سهم آلاینده ها در این معضل را مورد تاکید قرار داده است.

در این یادداشت آمده است:

 حفظ محیط زیست پاسخ به یکی از مهمترین نیازهایی امروز بشریت می باشد. بدون تردید موضوع آلودگی محیط زیست یکی از معضلات عمده ای است که انسان ها در عصر حاضر با آن مواجه هستند. این موضوع از آن جهت اهمیت مضاعفی پیدا می کند که تهدیدی جدی برای نسل های آینده خواهد بود.

کلانشهر اراک سال ها است که با یکی از این آلودگی ها یعنی آلودگی هوا دست و پنجه نرم میکند. متاسفانه این موضوع تبدیل به یکی از موضوعات در رقابت های انتخاباتی و سیاسی بازی های جناح های مختلف شده است و هیچگاه بصورت منطقی،علمی و مستمر مورد تحقیق و کنکاش قرار نگرفته است.

به نظر میرسد گره کور این موضوع در عدم اجرای صحیح طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک است. طرحی که سالها است تصویب شده است و مفاد آن در گذر زمان به فراموشی سپرده شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که در این بحث مورد غفلت قرار گرفته است سهم دقیق هر یک از آلاینده های محیطی در وضعیت کنونی آلودگی هوا است.

 بازنگری در طرح جامع آلودگی هوای کلانشهر اراک و تخصیص منابع مالی مورد نیاز و تعیین سهم و نقش هر یک از دستگاه های اجرایی مرتبط در استان و نظارت گام به گام بر اجرای این طرح می تواند راه کار عملی برای پایان بخشیدن به این معضل باشد.

این امر میسر نمی شود مگر با همدلی و اتحاد همراه با عزم و اراده مدیران ارشد استان. نامه اعتراض آمیز 9 تشکل عضو شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان مرکزی را مشاهده کردم. بنده این دغدغه و مطالبه مقدس را که برآمده از حس مسئولیت پذیری در برابر یکی از چالش های اصلی مردم شریف اراک است را ارج مینهم.

 تشکل های مردم نهاد به عنوان یک تشکل مدنی و غیر سیاسی که برخاسته از متن مردم می باشد، قطعا می توانند با پیگیری های مستمر و هدفمند در رسیدن به اهداف مورد نظر موثر باشند. اینجانب نیز در کنار شما با استفاده از مجراهای قانونی و ظرفیت های استانی و ملی تلاش خواهم کرد تا یکی از مطالبات به حق مردم اراک یعنی برخورداری از یک هوای پاک و سالم را محقق کرده و گامی در راستاي پیشرفت و آبادانی این شهر بردارم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار