تابناک: نماينده تبريز گفت: اين رسم نامباركي است كه در حوادث اينچنيني، تقصير را به گردن مدير دون پايه يا مامور ساده مي اندازند و مسئولان اصلي به راحتي از زير بار آن فرار مي كنند.
کد خبر: ۳۳۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 26 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مشرق، محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، ‌آذرشهر و اسكو ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های کشته شدگان برخورد دو قطار مسافربری در سمنان، خواستار پاسخگویی و عذرخواهي مناسب عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این زمینه شد.

سعيدي افزود: بنده معتقدم اين حادثه بر اثر بي كفايتي و بي مبالاتي مسئولان وزارت راه و شهرسازي و همچنين مسئولين راه آهن‌ بوده است. زائريني كه عازم مشهد مقدس بودند و بخشي از آنها جزء هيات هاي عزاداري حسيني محسوب مي شدند و هر ساله از تبريز در دهه آخر صفر به مشهد عازم مي گردند بخش اعظم حادثه ديدگان را در بر مي گيرد.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه قابل قبول نيست به بهانه خطاي شخصي، ‌مسئولان مربوطه قصد داشته باشند از زير بار مسئوليت اين حادثه فرار كنند، افزود: بنده معتقدم كه بي دقتي و عدم وجود تجهيزات و امكانات لازم در خطوط ريلي، زمينه ساز اين حادثه شده است. جاي سوال است در حاليكه قطاري در ايستگاه متوقف بوده، چگونه به قطار بعدي اجازه داده شده تا حركت كند و با آن قطار برخورد نمايد. نماينده مردم تبريز در خانه ملت با ابراز تاسف از عدم تجهيزات اطفاي حريق در محل حادثه، گفت: متاسفانه نبود اين تجهيزات سبب شد تا هموطنان مان در جلوي چشم اعضاي خانواده‌ و عزيزانشان زنده زنده بسوزند.

وی درباره واكنش وزير راه و شهرسازي نسبت به اين حادثه دردناك گفت: ايشان ابتدا مي بايست از سراسر مردم ايران و به وي‍ژه از مردم تبريز و آذربايجان عذرخواهي كند. به هرشكل اين حادثه در حوزه مسئوليت آخوندي اتفاق افتاده و او بايد توضيح دهد كه چرا ناوگان حمل و نقل ريلي كشور به اين شكل بي سر و سامان و فرسوده است.

وي با بيان اينكه ميزان فرسودگي به حدي بوده كه سيستم متوجه قطار متوقف شده در ايستگاه نبوده ادامه داد: مسئولين به راحتي مي گويند كه خطاي انساني روي داده و نمي خواهند به اشتباهات شان اعتراف كنند.

 

سعيدي معتقد است: معاون اول دولت كه مسئوليت پيگيري اين موضوع را برعهده دارد، بايد‌ يك تيم كارشناسي فني و غيرسياسي را به محل حادثه اعزام كند و عوامل اصلي حادثه شناسايي و به مردم معرفي شوند.

وي خاطرنشان كرد: در اين حادثه بايد مقصران اصلي شناسايي شوند و كار به چند نفر كارگر يا كارمند راه آهن تقليل پيدا نكند. اين رسم نامباركي است كه در حوادث اينچنيني، تقصير را به گردن مدير دون پايه يا مامور ساده مي اندازند و مسئولان اصلي به راحتي از زير بار آن فرار مي كنند.

سعيدي افزود: مسئولان دولتي و وزارت راه و شهرسازي بايد بدانند كه ما در سال 2016 زندگي مي كنيم و نبايد امكانات و تجهيزات مان اينقدر ابتدايي باشد كه دنبال بهانه هاي نخن ما شده اي مانند ترمز نگرفتن قطار يا خطاي سوزنبان بگردند. اساسا مشخص نيست حواس مسئولان كجا پرت است كه به فكر تجهيز زيرساخت ها نيستند.

وي از رئيس مجلس نيز درخواست كرد تا ماموريتي به كميسيون عمران و كميسيون اصل 90 محول شود تا به صورت مشترك تيمي را به سمنان اعزام كنند و ريشه ها و عوامل حادثه شناسايي و معرفي شوند و ما به عنوان نمايندگان مجلس انتظار داريم كه تصميمات مناسبي از سوي دولت اتخاذ شود.

عضو كميسيون فرهنگي به سرگرداني خانواده هاي قرباني حادثه سمنان نيز پرداخت و گفت: اين خانواده ها در سمنان، دامغان و تهران حيران و سرگردان هستند و كسي به آن ها پاسخگو نيست. اين خانواده ها جنازه هاي عزيزان شان را نتوانسته اند تحويل بگيرند. اين معني ندارد كه با وجود داغدار بودن اين خانواده ها، نمك بر روي زخم آن ها پاشيده شود و مسئولان وزارت راه بايد پاسخگو و مسئوليت پذير باشند كه چرا در اين خصوص ضعيف عمل مي كنند.

سعيدي در پايان نسبت به طرح سوال يا استيضاح وزير راه و شهرسازي نيز گفت: ما از تمامي ظرفيت هاي قانوني در اين زمينه حتما استفاده خواهيم كرد و به اين سادگي از روي اين فاجعه عبور نخواهيم كرد. تماس هايي براي طرح نامه استيضاح در حال شكل گيري است و بنده نيز با استيضاح وزير راه و شهرسازي موافق هستم و بايد اين اتفاق رخ دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار