علی اکبر کریمی؛
تابناک: عضوکمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه بازار ایران نباید جولانگاه کالاهای مصرفی آمریکایی شود،گفت:مجلس با فوریت بررسی ممنوعیت ‌خرید کالای مصرفی از آمریکا موافقت می کند.
کد خبر: ۳۳۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 23 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبرکریمی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تقدیم طرح دوفوریتی ممنوعیت ‌خرید هرگونه‌ کالای مصرفی از آمریکا به هیئت‌ رییسه، گفت:با توجه به کینه توزی ها و کارشکنی های آمریکا نسبت به ایران و نوع رفتاری که علی رغم تعهدات در برجام پیش گرفته است، این طرح برای جلوگیری از واردات هرگونه کالای مصرفی به داخل به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازار ایران نباید جولانگاه کالاهای مصرفی آمریکایی شود، افزود: قطعا آمریکا در تبادل اقتصادی با ایران به دنبال واردات تکنولوژی و فناوری به ایران نیست و نتیجه تعامل اقتصادی و تجاری با آمریکا واردات کالاهای مصرفی و تجاری از آمریکا است که این موضوع به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست.

برجام نباید محملی برای کالاهای قاچاق مصرفی، تجملاتی و لوکس شود

کریمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که برجام نباید محملی برای کالاهای قاچاق مصرفی، تجملاتی و لوکس شود، ادامه داد: با توجه به فرمایشات رهبری، تاکید نمایندگان در این طرح، ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی از آمریکا و به ویژه خرید و واردات محصولات کشاورزی به طورمستقیم و غیرمستقیم از آمریکا است.

وی یادآور شد: واردات کالا از آمریکا باید بیش از پیش کنترل شود تا هیچ‌گونه وابستگی‌ به کالاهای مصرفی وارداتی از این کشور نباشد و اجازه واردات کالاهای مصرفی از این کشور داده نشود.

تاکید رهبری بر ممنوع بودن ورود کالاهای مصرفی از آمریکا

کریمی با بیان اینکه رهبر انقلاب بر پیگیری جدی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید ملی، جلوگیری از واردات بی رویه و نیز ممنوع بودن ورود کالاهای مصرفی از آمریکا نیز تأکید کرده اند، افزود: با توجه به اینکه کنگره آمریکا با وضع تحریم های جدید مانع واردات تکنولوژی و فناوری به کشور می شود، ایران نیز در اقدامی تقابلی واردات هرگونه کالای آمریکایی را ممنوع می کند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح دوفوریتی ممنوعیت ‌خرید هرگونه‌ کالای مصرفی از آمریکا به احتمال زیاد به کمیسیون اقتصادی ارجاع می شود و با قید فوریت آن در صحن علنی موافقت می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار