آیت الله دری نجف آبادی؛
تابناک: آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه زیارت اربعین از جایگاه ویژه ای در اسلام برخوردار است و امروز راهپیمایی عظیم اربعین نشانه زنده بودن مکتب حسینی است گفت: برخی از افراد مساله دار امروز به جای ساختن کشور و پرداختن به موضوعات اصلی به فکر دعواهای سیاسی و مسائل حاشیه ای هستند.
کد خبر: ۳۳۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 18 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر اراک که در مصلی بیت المقدس برگزار شد بابیان اینکه امروز مساله عزت و قدرت ایران اسلامی در برابر دنیایی که قصد تخریب ایران را دارد موضوع بسیار مهمی است گفت: غرب دلسوز ملت ایران نیست و در برابر تمدید تحریم های جدید کنگره آمریکا و جلوگیری از فروش هواپیمای بوئینگ باید مسئولان با قاطعیت برخورد کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه با همت، غیرت و شرافت باید ایران اسلامی را بسازیم گفت: قصد ندارم از تعبیر لا ابالی استفاده کنم اما برخی از افراد مساله دار امروز به جای ساختن کشور و پرداختن به موضوعات اصلی به فکر دعواهای سیاسی و مسائل حاشیه ای هستند.

امام جمعه اراک به اعلام اینکه در خصوص مباحث مطرح شده چون تعطیلی و غارت کارخانجات، احداث قطار سریع السیر که مکررا در نماز جمعه به آنها اشاره کرده ام اگر شخصا ورود کنم پای آنها می ایستم خاطر نشان کرد: در برابر تهدیدهای دشمن باید روی به تولید بیاوریم و از توانایی های بومی و داخلی خود برای شکستن تحریم ها استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اربعین سرور و سالار شهیدان را از نظر فرهنگ دینی اصلی غیر قابل انکار خواند و با بیان اینکه اربعین از جایگاه ویژه ای در اسلام برخوردار است گفت: بر اساس فرموده امام حسن عسگری علیه السلام از جمله نشانه های فرد مومن زیارت اربعین است که خود دلیل اهمیت این موضوع است.

آیت الله دری نجف آبادی سفر اربعین برای زیارت حرم حسین ابن علی را نشانه عشق و ارادت و ایمان مردم به مکتب حسینی دانست و با تاکید بر اینکه علم و پرچم آزادی و آزادگی در شرایط خوف هم نباید زمین بخورد بیان کرد: بر خلاف تلاش تروریست ها و جنایتکاران که در افکار خود تجاوز به حرمین شریفین را تصور می کردند امروز به برکت وجود علمای شیعه، آیت الله سیستانی و امام خامنه ای این مکتب زنده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری پرداختن معاندین اسلام و نظام را به مباحث غلطی چون اسلام متوحش، اسلام داعشی و قمه زنی را برای نشان دادن چهره ای ترسناک از اسلام به جهانیان عنوان کرد و گفت: اسلام حمایت از تروریست و جنایتکاران را قبول ندارد و آنها را به رسمیت نمی شناسد.

 امام جمعه اراک پرداختن به حرکت عظیم راهپیمایی اربعین را سبب آشنایی جهان با مکتب واقعی تشیع دانست و بیان کرد: مکتب حسین ابن علی در برابر کلاس درس یزیدیانی است که از راه حق منحرف شده اند امروز امام حسین علیه اسلام قلب تپنده امت اسلامی و مصباح هدایت و سفینه نجات است که ضامن حیات و بقا و عزت و شرف ما در برابر طوفان ها و فتنه ها بوده است.

خطیب نماز جمعه اراک شهدای مدافع حرم را انسان های با عظمتی خواند که با رشادت و نثار خون خود در برابر داعشیان و تروریست ها سبب تغییر معادلات تروریست ها در منطقه شدند و خاطرنشان کرد: ملتی که از فرهنگ غنی بسیجی برخوردار است شکست ناپذیر است و تدبیر معجزه گونه امام راحل در تشکیل بسیج امروز آثار و ثمرات با برکتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

آیت الله دری نجف آبادی در ضمن سخنان خود در خصوص هفته بسیج، بسیج را متعلق به قشر خاصی ندانست و ادامه داد: بسیج یک فرهنگ و مکتب است که باید در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نقش آفرین باشد و رسانه ها و صدا و سیما باید در جهت آموزش فرهنگ بسیجی تلاش کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار