مدیر عامل موسسه گردشگری طلوع سفر زاگرس؛
تابناک: امیر عباس احمدی گفت: استان مفاخر با تمامی جاذبه‌های گردشگری صنعتی آلاینده را به عنوان جاذبه خود معرفی می کند و در حقیقت این پیام را منتقل می‌کند که مردم این استان آلاینده بودن را منفی تلقی نمی‌کنند و این مصداق ضربه وارد کردن به فرهنگ مردم این استان است.
کد خبر: ۳۳۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 17 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، مدیر عامل موسسه گردشگری طلوع سفر زاگرس در خصوص انتخاب ایرالکو به عنوان جاذبه گردشگری استان مرکزی در اجلاس سه روزه راهنمایان گردشگری کشور با بیان اینکه برگزاری اجلاس راهنمایان گردشگری کشور در استان مرکزی اقدام مناسب و کارآمدی جهت رونق صنعت گردشگری استان است، گفت: از این فرصت باید به بهترین نحو بهره گرفته شود نه اینکه صنعتی آلاینده را به عنوان جاذبه گردشگری استان معرفی کنیم.

امیر عباس احمدی بیان کرد: صنعت ایرالکو سال‌هاست که به عنوان صنعتی آلاینده شناخته شده و فعالیت‌های این شرکت و عدم همکاری آن در راستای رفع آلایندگی مورد انتقاد جدی فعالین زیست محیطی بوده است و حالا این صنعت به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در اجلاس سه روزه راهنمایان گردشگری کشور در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: حضور راهنمایان گردشگری کشور در استان مرکزی بستری برای رونق گردشگری است، اما در واقع با چنین برنامه ریزی استان مفاخر به عنوان استانی آلاینده معرفی می‌شود و در معرض آلاینده قرار گرفتن قطعا نمی‌تواند جاذبه‌ای برای گردشگران داشته باشد.

این فعال گردشگری ادامه داد: استان مفاخر با تمامی جاذبه‌های گردشگری صنعتی آلاینده را به عنوان جاذبه خود معرفی می کند و در حقیقت این پیام را منتقل می‌کند که مردم این استان آلاینده بودن را منفی تلقی نمی‌کنند و این مصداق ضربه وارد کردن به فرهنگ مردم این استان است.

احمدی عنوان کرد: این شرکت بعد از این ماجرا قطعا از عنوان جاذبه گردشگری به نفع خود بهره می‌گیرد و بیش از پیش بر ادعای آلاینده نبودن و پیگیری منافع خود پافشاری می‌کند.

وی ادامه داد: این تصمیم مجموعه گردشگری استان در حقیقت تبلیغات منفی برای صنعت گردشگری استان محسوب می‌شود و بهتر است برای همراه شدن با مردم و کمک به صنعت گرشگری استان از این تصمیم صرفنظر شود.

این انتخاب، خیانت به استان مرکزی است

مشاور گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز، گفت: گردشگری صنعتی تعریف خاص خود را دارد و این اقدام دقیقا با تعریف گردشگری صنعتی منافات دارد.

تقی قاسمی بیان کرد: گردشگری صنعتی در قالب یک برنامه تفریحی گردشگری تعریف می‌شود. در این نوع گردشگری سرمایه‌گذاران جهت بازدید از صنایع مد نظر دعوت می شوند و در قالب تور تفریحی، واحد صنعتی به آنان معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجلاس روسای انجمن‌های گردشگری سرمایه‌گذاران حضور ندارند، عنوان کرد: در این برنامه قرار است جاذبه‌های گردشگری به راهنمایان معرفی شود تا به این طریق ورود گردشگران به استان افزایش پیدا کند.

این فعال گردشگری با بیان اینکه این اقدام خیانت به صنعت گردشگری استان است، ادامه داد: این اقدام نه گردشگری صنعتی محسوب می‌شود و نه جاذبه‌ای برای گردشگران دارد تا به این طریق صنعت گردشگری رونق پیدا کند.

قاسمی با طرح این سوال که به واقع هدف مسئولین گردشگری استان از این اقدام چه بوده است؟ بیان کرد: استان مرکزی روستاهای بسیاری دارد که قابلیت جذب گردشگر را دارند. می‌توان از این فرصت جهت برجسته کردن بوم گردی در استان بهره برد به جای اینکه صنعتی آلاینده را که قطعا برای گردشگران جذابیتی ندارد برجسته کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار