یادداشت؛
تابناک: رهبر انقلاب با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت و اخلاق است ائمه جمعه را علمای شهرها و میراث داران انبیاء، میخواند که باید با استفاده از فرصت اجتماع نماز جمعه تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی را بر عهده بگیرند اما رسانه های حامی دولت سخنان ائمه جمعه را در خصوص فتنه، برجام و فیش های نجومی به راحتی سانسور می کنند و عملا در جهت خلاف فرمایش رهبر انقلاب حرکت می کنند.
کد خبر: ۳۲۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ 11 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در عصر امروز که تبادل اطلاعات در کسری از ثانیه صورت می گیرد مردم نسبت به مسائل هوشیار تر شده و با چشمانی بازتر موضوعات ایران اسلامی را رصد می کنند. در این بین سایت های خبری با گرایشات مختلف باید نسبت به انعکس دقیق و صحیح اخبار مبادرت ورزند.

رئیس دولت راستگویان! در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه" از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته است؟ نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد و بگذاریم آزادی مسئولانه باشد" خط ومشی رسانه های حامی دولت را به خوبی ترسیم کرده است و این رسانه ها باید با احترام گذاشتن به سخنان رئیس جمهور زمینه این آزادی را فراهم کنند.

نقد منصفانه و مشفقانه از شاخه های این آزادی بیان است که دلسوزان نظام و ارزش های انقلاب اسلامی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده اند و متحمل رنج های بسیاری شده اند و در کنار امام خمینی رضوان الله علیه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرده اند گاها با تذکر به مسئولان و مدیران دستگاه های دولتی اصلاح در رفتار و گفتار را طلب می کنند تا مسیر انقلاب به درستی طی شود.

اما اینکه به بهانه های واهی قلم قرمز بکشیم بر نقد منصفانه و به انعکاس اخباری بپردازیم که تنها رضای عده ای قلیل را در پی دارد و عملا مردم جامعه نسبت به فعالیت رسانه دچار بی اعتمادی میکند رفتاری ناپسند است. امروز رسانه های حامی دولت انتقادات ارکان نظام، کارشناسان و تحلیل گران را در خصوص فتنه، برجام و موضوع فیش های نجومی سانسور می کند با این نیت که مبادا به مواضع و جایگاه دولت آسیبی وارد شود. این رفتار انتخاباتی رسانه های حامی دولت که خود نمونه بارز ورود زودهنگام به فضای تبلیغاتی است باید از بین برود و مسئولان رسانه های دولتی اجازه بدهند دهان ها به بهانه های غیر اساسی بسته نشود.

رهبر معظم انقلاب، اقامه نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران را توفیق بزرگی می داند و با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت و اخلاق است ائمه جمعه را علمای شهرها و میراث داران انبیاء، میخواند که باید با استفاده از فرصت اجتماع نمازجمعه تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی را بر عهده بگیرند اما رسانه های حامی دولت سخنان ائمه جمعه را در خصوص فتنه، برجام و فیش های نجومی به راحتی سانسور می کنند و عملا در جهت خلاف فرمایش رهبر انقلاب حرکت می کنند.

رئیس دولت راستگویان که در حضور اصحاب رسانه به صراحت اعلام میکند بگذاریم در جامعه آزادی باشد و نشکنیم قلم ها را به بهانه های واهی بی شک نحوه عملکرد خبرگزاری های حامی دولت را نمی پسندد و این انتظار می رود که رسانه های حامی دولت سخنان ارکان نظام را در خصوص فتنه، برجام و فیش های نجومی سانسور نکنند و با حفظ امانت داری در جهت انعکاس صحیح و دقیق اخبار فعالیت کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار