تابناک: بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه، عصر روز یکشنبه در زمین چمن مصنوعی بوستان سلامت شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با حضور جمعی از مردم و مسئولان این خطه رونمایی شد.
کد خبر: ۳۲۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 06 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، شهردار محلات در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این فرش گل در ابعاد 20 در 40 با استفاده از 200 هزار سرگل از انواع گونه های گل های داودی، رز، کوکب، آهار و ابری نقره ای تزیین شده و به عنوان بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه پهن شده است.

جلال آقا رضایی افزود: در سایر فرش‌های گل، گل های کاشتنی و گلدانی به کار رفته اما، در این فرش تنها از سرگل ها استفاده شده و تفاوت این نوع چیدمان زیبایی اثر را دوچندان کرده است.

شهردار محلات بیان کرد: زیبا سازی سیمای شهری، افزایش شادابی و نشاط بصری شهروندان و توصیف مظاهر زیبایی و خلق پدیده های جذاب و ترغیب گردشگر از اهداف پهن کردن این فرش گل است.

وی گفت: برای طراحی و نقشه این فرش سرگل ، از طرح های هنرمندان و علاقه مندان به ویژه بانوان نیز استفاده شده است.

شهردار محلات گفت: این فرش گل به مدت سه روز و بسته به شرایط آب و هوایی ماندگاری دارد و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

آقارضایی ادامه داد: در این مدت علی پیرانی، فردی که مسلط به 22 زبان دنیا است نیز حضور دارد تا مزایای استفاده از گل های طبیعی را به 12 زبان مختلف برای گردشگران توضیح دهد.

محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.

18 درصد از سطح زیر کشت گل کشور 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.

تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.

محلات با 50 هزار نفر جمعیت واقع در جنوب استان مرکزی است و به بام گل ایران و قطب تولید سنگ نما ،ماهی زینتی و تریکو شهرت دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار