تابناک: رئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي مركزي از توقيف 12 هزار و 411 دستگاه وسيله نقليه در نيم سال نخست امسال در اجراي طرح ارتقاء انضباط ترافيكي در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 01 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "ابوالفضل اميدي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس مديريت هدفمند و انسجام درون و برون سازماني در استان را عاملي اثربخش در روند كاهش تصادفات در نيم سال نخست در استان دانست و گفت: اين مهم مصداقي از همت، انگيزه ، مديريت، پيگيري و جديت جمعي در استان مي باشد

وي افزود: توجه جدي به موضوع آموزش فرهنگ ترافيك و نهادينه سازي قانون مداري در بستر جامعه از بازخوردهاي بسيار مطلوبي بوده كه با استفاده از ظرفيت هاي استاني به سمت مطلوب در حال حركت است.

سرهنگ اميدي ادامه داد: نقش برخورد خوب با مردم در تحقق اهداف مأموريت پليس بسيار مهم مي باشد و رفتار و برخورد مناسب و رعايت احترام و ادب در اعمال قانون و خدمات رساني همراه با اقتدار از شاخصه هايي است كه بايد همواره مورد تأكيد و نظارت قرار گيرد.

اين مقام انتظامي با تبيين عوامل اثر بخش در حوزه مأموريت ناجا افزود: تمامي بررسي ها نشان دهنده اين است كه عواملي چون حجم سفر ، كنترل و نظارت دستگاه هاي اجرايي در حوزه هاي ماموريتي نقش بسيار مهمي در كاهش سوانح دارد و هميشه اين دو مؤلفه تاثير مستقيمي در ميزان بروز سوانح ترافيكي داشته است.

رئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي استان مركزي از توقيف 12 هزار و 411 دستگاه وسيله نقليه در طرح هاي انضباط ترافيكي در استان طي نيم سال نخست در استان خبر داد و تصريح كرد:‌ در اين مدت تعداد هشت هزار و 63 دستگاه موتورسيكلت و چهار هزار و348 دستگاه خودرو به علت تخلفات راهنمايي و رانندگي توقيف شده است.

وي ادامه داد: ميزان توقيف موتورسيكلت ها در اين بازه زماني در حدود 11 درصد و توقيف خودروها در حدود پنج درصد افزايش داشته است.

وي در ادامه بر ضرورت تشديد برنامه ريزي فرهنگي در حوزه ترافيك تاكيد و تصريح كرد: ارتقاء انضباط ترافيكي و نهادينه شدن آن در بستر اجتماع مقوله اي فراتر از اقدامات پليسي است و به عوامل مختلفي در حوزه اجتماعي برمي گردد و چنانچه هر يك از عوامل مداخله گر مذكور نقش خود را به عنوان عامل آرام بخش ذهني مردم به خوبي ايفاء ننمايند قطعآ عليرغم افزايش اقدامات پليس كاهش تلفات در سوانح ايجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار