تابناک: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تنها پنج دانشگاه در کشور به این سامانه متصل شده‌اند گفت: طبق هماهنگي بعمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی مجازی كشور، ارائه کلاسهای آموزشی به صورت مجازی برای اولین بار از ترم جاری در دانشگاه علوم پزشکی اراک شروع شد.
کد خبر: ۳۱۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 20 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر انوشیروانی  معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از مهم ترین مزیت های ارایه دروس به صورت مجازی این است که طول دوره آموزش که از موضوعات مورد نظر در آموزش پزشکی است، را کاهش می دهد و هر دانشگاهی که امکان و زیرساخت های لازم را داشته باشند می توانند بسیاری از دروس را به صورت مجازی آموزش دهند.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در راستای عملیاتی سازی بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، يكي از رسالت هاي اين دانشگاه ارائه زير ساخت‌هاي نرم افزاري و سخت افزاري لازم در جهت راه اندازی مرکز آموزش‌های مجازی علوم پزشکی به دانشگاه هاي علوم پزشكي مستقر در منطقه شش آمایش کشور مي باشد.

وی افزود: بر همين اساس پس از افتتاح استودیو تولید محتوا و مرکز آموزش‌ مجازی در تير ماه سال جاري و اتصال دانشگاه به سامانه مدیریت و یادگیری الکترونیکی(نماد2) دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور، که در حال حاضر پنج دانشگاه در کشور به این سامانه متصل شده‌اند و هماهنگي بعمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی مجازی كشور، ارائه کلاسهای آموزشی به صورت مجازی برای اولین بار از ترم جاری در دانشگاه علوم پزشکی اراک شروع شد.

دکتر علی آرش انوشیروانی یادآور شد: ارائه دروس به شکل مجازی نیازمند زیرساخت ها و تسهیلات لازم است چرا که برای آموزش مجازی باید مباحث اساتید از قبل ضبط و فیلم برداری شود و در سایت دانشگاه قرار بگیرد، از طرفی دیگر در آموزش مجازی نیاز است مکانیزم هایی نظیر نحوه ی برگزاری آزمون،‌ چگونگی ارزیابی و برخی امور دانشجویان تعریف شود که این شرایط به همکاری و تلاش اساتید و مسئولین دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی اراک فراهم و در مرحله بهره برداری قرار گرفته است.

شايان ذكر است آدرس سامانه مذكور جهت بهره برداري اعضاي محترم هيات علمي و دانشجويان در زير‌ پورتال مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه  Lms.vums.ac.ir   موجود مي باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار