جلسه‌ای که بیشتر شبیه نمایش و فریب افکار عمومی بود؛
تابناک: عبدالرحیم علیپور با اشاره به حضور دو نفر از اعضای هیأت مدیره کارخانه ایرالکو به عنوان نخبگان استان در نشست با معاون رئیس جمهور گفت: این دو نفر کسانی هستند که حقوق‌های میلیونی دریافت می‌کنند و جای بسی تأسف است که صاحبان حقوق‌های نجومی به عنوان نخبگان استان مرکزی در نشست با معاون رئیس جمهور از وضعیت استان گزارش می‌دهند.
کد خبر: ۳۱۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 17 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، پنهان کاری‌ مشکلات و معضلات استان و نمایش غلط اوضاع کشور به رئیس جمهور تنها به ضرر کشور و شخص وی است، در این زمینه رئیس جمهور نیز باید نیم‌نگاهی به اصلاح‌طلبان منفعت‌طلب که برای بقا خود را به وی چسباند‌ه‌اند و در طول این مدت استفاده‌های بسیاری نیز بردند و امروز به دنبال حذف خودش و نشستن کامل بر مسند قدرت هستند داشته باشد.

وقتی رئیس جمهور از اوضاع مردم با خبر نباشد و مشکلات را به خوبی درک نکند و رکود را رونق و مشکلات صنعت را تولید ببیند و از طرفی مردم، تولید، صنعت، کشاورزی و... با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کنند، نقشه عملیاتی می‌شود و آن وقت است که رفتن روحانی با این دوست‌نماها قطعی خواهد شد.

استان مرکزی که در اکثر حوزه‌ها اعم از آلودگی بیش از اندازه هوا، صنعت در حال نابودی و زحمت بی‌نتیجه در کشاورزی و توسعه هنوز دچار مشکل است، حال در آستانه سفر رئیس جمهور به استان امیدواریم نشانه‌هایی از این پنهان کاری و نمایش غیر واقع از اوضاع بی‌سامان به چشم نخورد و رئیس جمهور بتواند آنچه را که واقعیت دارد یعنی مشکلات بسیار زیاد  استان را ببیند و برای آنها تدبیری بیندیشد.

در این ارتباط با عبدالرحیم علیپور فعال سیاسی اصولگرا به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.   

فعال سیاسی استان مرکزی گفت: جای بسی تأسف است که صاحبان حقوق‌های نجومی به عنوان نخبگان استان مرکزی در نشست با معاون رئیس جمهور از وضعیت استان گزارش دهند.

عبدالرحیم علیپور اظهار کرد: در نشستی که روز یکشنبه هفته جاری با عنوان نشست نخبگان استان مرکزی با معاون رئیس جمهور در آستانه سفر هیأت دولت به استان برگزار شد، عده‌ای از این افراد به ارائه گزارش از وضعیت این منطقه پرداخته که خود صاحب حقوق‌های نجومی هستند.

 

*کسانی از سوی استاندار مرکزی به عنوان نخبگان در نشست با شریعتمداری شرکت کردند که وابسته به یک طیف و جریان خاص سیاسی بوده‌اند

وی با انتقاد از دعوت عده‌ای خاص به عنوان نخبگان استان مرکزی از سوی استاندار تصریح کرد: کسانی از سوی محمود زمانی قمی استاندار مرکزی به عنوان نخبگان در نشست با شریعتمداری شرکت کردند که وابسته به یک طیف و جریان خاص سیاسی بوده و هیچ کدام منتقد دولت نبوده و نیستند.

این فعال سیاسی ادامه داد: این تعداد افراد معلوم‌الحال کسانی هستند که طی سه سال اخیر در سابقه و کارنامه خود جز تعریف و تمجید از فعالیت‌های دولت و نگاه کردن و دیدن صرف نقاط قوت دولت هیچ سبقه دیگری ندارند و بررسی سوابق این عده نشان می‌دهد از موافقین صد درصد دولت هستند و هیچ‌گونه انتقادی را از عملکرد دولت بر نمی‌تابند و به طور کامل همه اقدامات دولت را مثبت ارزیابی می‌کنند.

*نشست نخبگان و متنفذین بیشتر به یک نمایش شبیه بود

علیپور با بیان اینکه این نشست بیشتر به یک نمایش شبیه بود تا جلسه‌ای با منتقدین و نخبگان، گفت: در این جلسه باید منتقدین و نخبگان منصف حضور پیدا می‌کردند و مسئولان ارشد کشور را به خوبی در جریان نقاط قوت و ضعف دولت در این استان قرار دهند.

وی ادامه داد: بدون تردید گزینش و چینش این افراد به معنی آن است که معاون اجرایی جز سخنان زیبا و قشنگ و حرف مثبت و جز تایید چیز دیگری نشنود که این به صلاح هیچ حکومت و مجموعه‌ای نبوده و به هیچ عنوان مورد پسند نیست.

*قرار نیست فقط کسانی در نشست با مسئولان کشور حضور داشته باشند که خود زیر مجموعه دولت هستند و یا منفعت‌های بسیاری از دولت نصیبشان شده است

فعال سیاسی استان مرکزی با اشاره به اینکه اگر استاندار اصرار بر حضور این افراد به عنوان نخبه داشت، باید در کنار آنها نخبگان واقعی استان را نیز دعوت می‌کرد، افزود: در استان مرکزی نخبگان بسیاری وجود دارد، قرار نیست فقط کسانی در نشست با مسئولان کشور حضور داشته باشند که خود زیر مجموعه دولت هستند و یا منفعت‌های بسیاری از دولت نصیبشان شده است.

علیپور خاطر نشان کرد: برخی از چهره‌هایی که به عنوان نخبگان استان مرکزی در نشست با معاون رئیس جمهور حضور داشتند، افرادی هستند که وابسته به یک جریان خاص سیاسی بوده و دنبال کاسبی و منفعت طلبی خودشان بوده و در سطح استان بسیاری از هم حزبی‌های خودشان را به خاطر منافع خودشان قربانی کرده و می‌کنند.

*برخی از این افراد به اصطلاح نخبه دنبال رانت خواری، برخی به دنبال حفظ پست و موقعیت فعلی خودشان هستند

وی اظهار داشت: برخی از این افراد به اصطلاح نخبه دنبال رانت خواری، برخی به دنبال حفظ پست و موقعیت فعلی خودشان و برخی دیگر دنبال خوش خدمتی و چاپلوسی دولت هستند و تلاش می‌کنند به هر طریق که شده خودشان را به دولت نزدیک جلوه دهند.

*دولت نیاز به منتقد دارد نه چاپلوس و منفعت طلب

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: گردهمایی جمعی که از آنها به عنوان نخبگان و منتفذین یاد شده، بیشتر شبیه فریب افکار عمومی است که به هیچ وجه زیبنده دولت نیست و رئیس جمهور نباید به گزارش و تعریف و تمجید این گروه استناد کند که به صلاح دولت نیست، دولت نیاز به منتقد دارد نه چاپلوس و منفعت طلب.

علیپور با بیان اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی هیچ فایده و سودی برای دولت ندارد و این اقدامات رئیس جمهور را به اشتباه می‌اندازد، گفت: انتظار آن است که شریعتمداری و مسئولان نهاد ریاست جمهوری فریب افراد چاپلوس و متملق، کاسب کار و رانت خوار و خلاف واقع گو را که تنها به دنبال منافع شخصی خود هستند، نخورند و حقایق را از زبان افراد بی‌طرف، منصف و بی‌غرض بشنوند.

وی از شیوه دعوت این افراد از سوی استاندار مرکزی به عنوان شیوه رضاخانی یاد کرد و افزود: شیوه رضاخانی بیش از 30 سال است که در کشور منسوخ شده، اما متأسفانه عده‌ای از مسئولان هنوز دارای اندیشه و تفکر رضا شاهی هستند و تلاش دارند این شیوه را مجدداً احیا کنند.

این فعال سیاسی با انتقاد از برگزاری این نشست که به روش و سبک رضا شاهی بدون حضور نخبگان واقعی، خبرنگاران و دلسوزان استان برگزار شد، گفت: امروز استان مرکزی مشکلات بسیاری در حوزه صنعت، کشاورزی، آلودگی هوا و... دارد که باید در سفر دولت به این مشکلات رسیدگی شود.

علیپور افزود: در حال حاضر واحدهای صنعتی در استان یا تعطیل بوده، یا در حال تعطیلی هستند و یا با کمترین ظرفیت ممکن در حال کار هستند، که باید برای رفع مشکلات این واحدها چاره‌اندیشی کرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز این منطقه یکی از استان‌های مطرح کشور است، اما طی سه سال اخیر هیچ اقدام قابل توجهی از سوی دولت در راستای رفع مشکلات این بخش صورت نگرفته است.

*امروز آلودگی هوا که بخش عمده‌ای از آن ناشی از فعالیت کارخانه ایرالکو است، خسارت‌های سنگین جانی و مالی فراوانی به مردم وارد کرده است

وی کم توجهی به آلودگی هوا، وضعیت افت تحصیلی دانش‌آموزان، مسائل فرهنگی و اقتصادی را از دیگر چالش‌های موجود در استان برشمرد و تصریح کرد: امروز آلودگی هوا که بخش عمده‌ای از آن ناشی از فعالیت کارخانه ایرالکو است، خسارت‌های سنگین جانی و مالی فراوانی به مردم این منطقه وارد کرده است و از ابتکار گرفته تا مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط هیچ توجهی به آن نمی‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به حضور دو نفر از اعضای هیأت مدیره کارخانه ایرالکو به عنوان نخبگان استان در نشست با معاون رئیس جمهور گفت: این دو نفر کسانی هستند که حقوق‌های میلیونی دریافت می‌کنند و جای بسی تأسف است که صاحبان حقوق‌های نجومی به عنوان نخبگان استان مرکزی در نشست با معاون رئیس جمهور از وضعیت استان گزارش می‌دهند.

علیپور افزود: هم‌اکنون استان مرکزی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که مسئولان ارشد استان به دلیل بیماری، عدم توانایی جسمانی، عدم پیگیری‌ها به دلیل ضعف در ایجاد هماهنگی تاکنون نتوانسته‌اند برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کنند.

وی گفت: در بحث حقوق‌های نجومی موضوع به این مهمی به راحتی توسط مسئولان ماست‌مالی شد که این ظلم بزرگی به اعتماد مردم است و اگر اعتماد مردم به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه نظام از بین برود، آسیب‌های ناشی از آن با هیچ چیز قابل جبران نخواهد بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
زمانی
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
باسلام احترامآ جای بسی خوشحالی است که معیار انتخاب نخبگان ارتباط مستقیم با میزان ورشگستگی و میزان بدهی میلیاردی شرکت ایرالکو دارد لطفآ نخبگان شرکت اطراف فراموش نشود .
ابراهیم صفایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
سلام تشکرازاطلاع رسانی بموقع.وتاسف ازباندبازیهای مخرب مدیران ارشداستان.که مشگلات مردم برای آنها اهمیتی نداره.
رضا
|
United States
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
با تشکر از تابناک این دو نفر یعنی .... و ....ماهی ی بار با آقای.... میان کارخونه اونم برای بردن نه چیزی دادن
حمید رضا
|
United States
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
لطفا مسولین وارد بحث حقوق های نجومی شوند طرف تو تهران تو کل سال بعد یک مرتبه در سال میاد اراک دلش بخاد چارتا برگه امضا میکنه نخادم میزاره میره و معاونت نیروی انسانی و هر کسی هم حرفی بزنه باید اخراج بشه
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
با سلام وتشکر از جناب سردار علیپور و تاسف از ضعف مدیریتی استان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار