تابناک: با تصویب هیات وزیران، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد بابت پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، ۷۰ هزار میلیارد ریال اوراق خزانه منتشر کند.
کد خبر: ۳۰۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 06 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، هیات وزیران در جلسه یازدهم مهرماه خود به وزارت جهادکشاورزی اجازه داد تا بابت پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، از طریق نهاد مالی نسبت به انتشار حداکثر هفتاد هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا ۵ سال اقدام و منابع مالی تجهیز شده را صرف بازپرداخت بدهی‌های مذکور کند.

در ابلاغیه‌ای که اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۳ مهرماه سال جاری به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و نیز سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده، آمده است:

هیات وزیران در جلسه ۹۵/۷/۱۱ به پیشنهاد شماره ۷۴۰۷۶۲ مورخ ۹۵/۶/۲۹ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ردیف (۴) جدول شماره (۳) تبصره (۳۶) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور تصویب کرد:

۱- به وزارت جهاد کشاورزی(شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور و سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران) اجازه داده می‌شود بابت پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، از طریق نهاد مالی نسبت به انتشار حداکثر ۷۰ هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا (۵) سال اقدام و منابع مالی تجهیز شده را صرف بازپرداخت بدهی‌های مذکور کند.

تبصره: تعهدات ناشی از اجرای سیاست قیمت تضمینی محصولات استراتژیک موضوع ماده (۳۳) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی نیز پس از تائید سازمان برنامه و بودجه کشور از محل منابع این بند قابل پرداخت می‌باشد.

۲- به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا بخشی از دارایی‌های معین و حائز شرایط وزارتخانه و یا شرکت‌های موضوع بند (۱) این تصویب‌نامه را بدون رعایت تشریفات معمول، مبنای انتشار اوراق اسلامی قرار دهد.

۳- اصل، سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار اوراق موضوع این تصویب‌نامه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متعهد تامین و تخصیص اعتبار، در لوایح بودجه‌های سنواتی کشور پیش‌بینی و خزانه‌داری کل کشور با اولویت و یا از سرجمع بودجه، نسبت به تسویه آنها اقدام می‌نماید. سود سررسید شده اوراق مذکور در سال ۱۳۹۵ از محل فروش اوراق منتشر شده قابل تامین است.

۴- سازمان برنامه و بودجه کشور، احکام لازم برای بازپرداخت اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر اوراق سررسید شده را از محل انتشار اوراق جدید در لوایح بودجه سنواتی درج نماید.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار