نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب مطرح کرد؛
تابناک: سید مهدی مقدسی گفت: طی نامه های جداگانه به دکتر روحانی رئیس جمهور و رحمانی فضلی وزیر کشور پیشنهاد تشکیل یک بخش جدید با انتزاع تعدادی از روستاهای بخش مرکزی اراک با مرکزیت شهر شهید پرور داود آباد ارائه شده است.
کد خبر: ۳۰۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 30 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، استان مرکزی به عنوان چهار راهی است که استان های غربی، شرقی، شمالی و جنوبی را به یکدیگر متصل می کند. این استان علاوه بر موقعیت خاص جغرافیایی به سبب وجود کارخانه های صنعتی از قبیل نیروگاه، کارخانه های پتروشیمی، پالایشگاه، ماشین سازی، کمباین سازی، آلومینیوم سازی و انبوهی از شرکت ها و کارخانه های صنعتی و تولیدی؛ یکی از قطب های صنعتی کشور به حساب می آید.

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب عصر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک از پيشنهاد تشكيل يك بخش جديد به مركزيت داوود آباد خبر داد و گفت: بر اساس گستردگی بخش مرکزی اراک و تجربه سالها خدمت در سمت مدیر کل تقسیمات کشوری استانداری در سالهای گذشته طی نامه های جداگانه به دکتر روحانی رئیس جمهور و رحمانی فضلی وزیر کشور پیشنهاد تشکیل یک بخش جدید با انتزاع تعدادی از روستاهای بخش مرکزی اراک با مرکزیت شهر شهید پرور داود آباد ارائه شده است.

مقدسی هدف از انجام تقسیمات کشوری را فراهم کردن موجبات هماهنگی دستگاه های اجرایی در جهت اجرای سیاست عمومی دولت دانست و گفت: به منظور تسهیل برنامه‌ریزی های دولت در جهت توزیع امکانات اجتماعی و توسعه امور رفاهی و اقتصادی این پیشنهاد مطرح شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به اینکه منطقه قره کهریز نیز اگر از این استعداد برخوردار باشد به عنوان یک بخش پیشنهاد میشود خاطر نشان کرد: پس از بررسی های لازم از سوی وزارت کشور در خصوص این پیشنهاد لایحه پیشنهادی جهت تصویب مجلس شورای اسلامی به هیئت وزیران ارائه می شود.

بر اساس تقسیمات کشوری ایران دارای چهار سطح است و به‌ترتیب ایران به استان، شهرستان، بخش و دهستان تقسیم می‌شود که بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار