با حضور مسئولان استانی؛
تابناک: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به خودکفایی 1237خانوار با میانگین درآمد 965,400 هزار تومان در ماه گفت: حداکثر میزان درآمدها 2میلیون 500 هزار تومان، بیشترین وام پرداختی 98 میلیون و کمترین آن یک میلیون تومان بوده است.
کد خبر: ۳۰۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 29 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمد مهدی ناصری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، پیش از ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی 1237 خانواده از مددجویان استان که در فرهنگسرای شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و سایر شهدای گرانقدر کشور، طی گزارشی از عملکرد این نهاد در سه سال گذشته گفت: کمیته امداد یکی از بزرگترین نهادهایی است که در بخش حمایتی در حال فعالیت می باشد.

وی با بیان اینکه 47 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی هستند تصریح کرد: میانگین سرانه تحت پوشش نسبت به جمعیت کل کشور 5/5 درصد است که سهم استان مرکزی 2/6 درصد می باشد.

وی افزود: در استان مرکزی 26968 با تسهیلات کمیته امداد در زمینه باغداری، دام پروری، صنایع دستی و معدنی، خدمات  فعالیت می کنند.

ناصری گفت: طی سه سال گذشته از محل اعتبارات کمیته امداد استان  15میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده است که با در نظر گرفتن 63 میلیارد و 730 میلیون تومانی که از تسهیلات بانک ها و تبصره های قانونی مجموعا 79 میلیارد و 734 میلیون پرداخت شده است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با گلایه از کاهش 50 درصدی اعتبارات کمیته امداد استان گفت:  طبق بند ج تبصره قانون بودجه در سال گذشته 43 میلیارد و 200  میلیون تومان اعتبار داشتیم که 29 میلیارد و 452 میلیون تخصیص پیدا کرد و 2395 نفر را معرفی کردیم که 1990 نفر موفق به اخذ تسهیلات شدند.

وی با اشاره به اینکه مجموعا طی سه سال 7375 شغل ایجاد شده است که 4005 مورد برای آقایان و 3370 مورد برای بانوان بوده است در خصوص تفاوت اشتغال زایی این نهاد با سایر نهادها گفت: تفاوت عمده کمیته امداد با سایر نهادها در بحث آموزشهای فنی حرفه ای می باشد که مددجویان بعضا با گذراندن این دوره ها توانایی لازم را کسب می کنند. ما 33547 نفر را آموزش دادیم که برای آنها حدود یک میلیارد و 946 میلیون هزینه شده است.

ناصری رابطه با بحث کاریابی برای مددجویان گفت: از آنجایی که تمام مددجویان به دلایل مختلف توانایی کارآفرینی ندارند 1834 نفر به کارخانجات، ادارات معرقی کردیم که جهت تشویق این سازمانها به جذب مددجویان کمیته امداد در سال اول 100% بیمه سهم کارفرما و در سال دوم 50% آن را پرداخت می کند.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: یکی از ویژگی های مهم طرح اشتغال کمیته امداد نظارت فنی از طرح ها تا پایان کار می باشد که ثمره آن به بار نشستن 84 درصد این طرح ها می باشد که حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی در رابطه با ایجاد کارگاه های آموزشی گفت: 16 کارگاه آموزشی اشتغال زا داریم که 158 نفر در آنها مشغول به کارند و 4 مرکز کارآفرین دیگر هم در شهرستان های خمین، ساوه، دلیجان و تفرش در حال فعالیت اند.

ناصری با اشاره به میانگین 13/5 میلیون تومان هزینه برای هر کارآفرین که به درصد بالای تولیدات انجامیده است گفت: با بیشترین تولیدات فرش و صنایع دستی حرف اول در استان را میزنیم که 23 درصد آن توسط مددجویان بوده است که طی سه سال 3088 تخته فرش با 12415 متر مربع بافته شده است و درآمد خالصی که از آن توسط خانواده ها کسب شده 8 میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی ضمن ابراز خوشنودی از نقش کمیته امداد و مددجویان در تولید گفت: 3/7 درصد تولید گوشت، 5/5 درصد تولید شیر، 3 درصدبخش زراعی 5/12 درصد از دام های سبک و 8/4 درصد از دام های سنگین استان به مددجویان تعلق دارد.

وی با اشاره به خودکفایی 1237خانوار با میانگین درآمد 965,400 هزار تومان در ماه گفت: حداکثر میزان درآمدها 2میلیون 500 هزار تومان، بیشترین وام پرداختی 98 میلیون و کمترین آن یک میلیون تومان بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی از سهم  19درصدی اشتغال کمیته امداد در مقایسه با اشتغال استان کل خبر داد و گفت: کسب رتبه نهم کشور در جذب تسهیلات بانکی استان، رتبه برتر ایجاد اشتغال در استان، اعطای تقدیرنامه از سوی استاندار، عضویت کمیته امداد استان در کمیته های اشتغال جوانان، بانوان، معتادین بهبود یافته، اشتغال و حرفه آموزی خانواده های زندانی و روستایی و برترین دستگاه در جهت راه اندازی کارگاه های آموزشی و اشتغال راهبر در سطح روستاها با همکاری بخش داران و دهیاران از افتخارات کسب شده بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار