مدیرکل محیط زیست استان مرکزی؛
تابناک: ابراهیمی کارنامی گفت: کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا دوشنبه آینده در تهران با حضور برخی وزرا و دستگاه های مرتبط تشکیل جلسه می دهد و قرار شد محیط زیست استان مرکزی، تشکل های مردم نهاد و سایر دستگاه ها که در رابطه با کاهش آلودگی هوای استان مرکزی برنامه دارند جهت حضور در این کارگروه اعلام آمادگی کنند.
کد خبر: ۳۰۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 29 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در چهارمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان مرکزی که به ریاست زمانی قمی استاندار استان مرکزی برگزار شد با اشاره به اینکه در سفر خانم ابتکار به استان مرکزی که منجر به آشنایی بیشتر ایشان با مشکلات آلودگی هوا شد مقرر شده بود با موافقت رئیس ‌جمهور مشکل آلودگی هوای استان مرکزی در تهران پیگیری شود گفت: کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا دوشنبه آینده در تهران با حضور برخی وزرا و دستگاه های مرتبط تشکیل جلسه می دهد و قرار شد محیط زیست استان مرکزی، تشکل های مردم نهاد و سایر دستگاه ها که در رابطه با کاهش آلودگی هوای استان مرکزی برنامه دارند جهت حضور در این کارگروه اعلام آمادگی کنند.

وی ادامه داد: در بحث فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه توسط شهرداری مقرر شد شهرداری با برنامه ریزی و زمان بندی جهت اجرای این طرح مراتب را به محیط زیست اعلام کند.

وی تاکید کرد: آب و فاضلاب شهری در راستای استفاده کم تر از خودرو اقداماتی در موضوع دوچرخه سواری انجام داده است.

ابراهیمی در رابطه با اطلاع رسانی کیفیت هوا تصریح کرد: در این مورد تفاهمی با موافقیت مدیر کل هواشناسی استان صورت گرفت که قرار شد اطلاعاتی که به هواشناسی ارسال می شود موضوع کیفیت هوای استان در گزارش هواشناسی صدا سیما به استحضار همشهریان برسد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: قرار شد کارگروه مقابله با گرد و غبار به ریاست معاونت عمرانی استانداری جداگانه برگذار شود و نتایج آن به کارگروه کاهش آلودگی بیاید.

ابراهیمی بیان کرد: مصوبه هیئت وزیران به شماره 47362 در تاریخ 95/4/26 در رابطه بحث مدیریت آب و هوا توسط محیط زیست به زودی برای دستگاه ها ارسال می شود تا تکلیف خود را بدانند و برنامه ریزی کنند تا اهدافی که در این کارگروه دنبال می شود تحقق یابد.

ابراهیمی به کالیبره کردن دستگاه سنجش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: به صورت دوره ای شرکت های متخصص کار کالیبراسیون دستگاه ها را انجام می دهند همچنین با پیگیری های کارشناسان محیط زیست استان دستگاه جدید بررسی HF خریداری شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار