تابناک: در متن پیام دکتر طاهراحمدی آمده است: پیشرفت این علم و استقلال در این زمینه حاصل تلاش شما دانشجویان گرامی می باشد، شمایی که در سنگر علم و معرفت در تمامی رشته های پزشکی تلاش می کنید و ستونهای استوار طرح تحول نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان کشور هستید،
کد خبر: ۳۰۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 24 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی پیامی صادر کرد.

متن پیام دکتر طاهراحمدی به این شرح است:

بِسمِ الله اَلرَّحمنِ اَلرَّحیم

یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ

خداوند کسانی را که ایمان آورده‏اند و کسانی را که علم به آنان داده شده درجات عظیمی می‏بخشد.

سوره مجادله - آیه 11

مهر، نماد روشنی از بازنگری در ساختارها و تلاش دوباره در رسیدن به پویائی و آغاز تولدی نوین در ساختار آموزش و پژوهش است، شروع ماه مهر، یعنی بهتر زیستن، بهتر نگریستن و بهتر از همه ی دیروزها، با سرسبزی و طراوت به دنبال علم و دانش رفتن.

بی شک فرا رسیدن بهار علم و معرفت،  با خواست و اراده حضرت باریتعالی توام با رشد و بالندگی و تلاش چشمگیر جامعه ی دانشگاهی خواهد بود، در این ماه که دلها و جانها را به بارگاه حق تعالی در می آویزیم و از ذات بی همتای او، تمنّای یاری بزرگوارانه اش را در مسیر تحول و دگرگونی در حالات و احساسات خود زمزمه می سازیم.

تقارن سال تحصیلی با هفته شکوهمند دفاع مقدس، تقارنی خجسته و نیکوست که فضای دانشگاه ها را با یاد و خاطرات شهیدان خدایی، متبرک می‌سازد و پاسداری از حرمت خون شهیدان را در سنگر دانشگاه به یاد می‌آورد.

امروز خوشبختانه علوم پزشكي كشور از جايگاه ممتازي برخوردار است و پیشرفت این علم و استقلال در این زمینه حاصل تلاش شما دانشجویان گرامی می باشد، شمایی که در سنگر علم و معرفت در تمامی رشته های پزشکی تلاش می کنید و ستونهای استوار طرح تحول نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان کشور هستید، سپاس به خاطر این همه تلاش و همت که ایران اسلامی را در بالاترین رتبه های علم پزشکی دنیا قرار داده اید.

به طور قطع توسعه عِلمي سلامت و رسيدن به اين جايگاه، بدون مشاركت فردفرد شما فرهیختگان دانشگاهي ممكن نيست، از اين رو لازم است تلاش های علمی و پژوهشی شما دانشگاهيان عزيز، براي توليد علم و فنّاوري هاي پزشكي گسترش يافته و مشاركت شما در تحقق استفاده كاربردي از آن ها در سلامت جامعه، مضاعف شود.

بر ما پوشیده نیست و از یاد نمی بریم دورانی را که بیماران ما در کشور می بایست توسط پزشکان خارجی مداوا شوند و به یمن برکات انقلاب اسلامی نه تنها در این زمینه مستقل شدیم بلکه پزشکان بزرگ و متبحر عزیزمان در اقصی نقاط دنیا پیام آوران مهر ایرانی شدند و یادآور ابوعلی سیناهای وطنمان.

اینجانب ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان علوم پزشکی استان مرکزی، لازم می دانم در هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره ایثارگری ها و رشادت های این گروه عزیز را در دوران دفاع مقدس گرامی داشته و از مقام والای شهدای عرصه سلامت و آموزش پزشکی کشور و استان تجلیل کنم.

دکتر حسن طاهر احمدی -  3 مهر 1395

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار