از امروز
تابناک: هشتمین سرشماری کشور در سطح ملی آغاز شد و کسانی که تمایل به شرکت اینترنتی در سرشماری هستند، می‌توانند تا تاریخ ۲۴ مهر به سایت سرشماری الکترونیکی www.sarshomari95.ir مراجعه و داوطلبانه در ارایه اطلاعات لازم سرشماری سال ۱۳۹۵ همکاری کنند.
کد خبر: ۳۰۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ 24 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، هشتمین سرشماری کشور در سطح ملی آغاز شد و کسانی که تمایل به شرکت اینترنتی در سرشماری هستند، می‌توانند تا تاریخ ۲۴ مهر به سایت سرشماری الکترونیکی www.sarshomari95.ir  مراجعه و داوطلبانه در ارایه اطلاعات لازم سرشماری سال ۱۳۹۵ همکاری کنند.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از عمده ترین راه های شناخت کشورها برای برنامه ریزی، نظارت، کنترل و ارزیابی خدمات و فعالیت های ملی و منطقه ای است.

سابقه شمارش جمعیت یا همان سرشماری نفوس در ایران به سال 1335 برمی گردد و تاکنون هفت مرحله امارگیری در کشور انجام شده است، امارهایی که سندی قابل اتکا برای برنامه ریزی های کلان برای حرکت کشور در مسیر توسعه همه جانبه است و لذا هر اندازه این امار و اطلاعات دقیق تر باشد می تواند سیاستگذاران را در تدوین برنامه هایی واقع بینانه تر یاری بخشد.

امسال نیز قرار است هشتمین دور امارگیری نفوس و مسکن در کشور انجام شود طرحی ملی که فعالیتهای اجرایی ان با فرمان رئیس جمهور از چندی پیش کلید خورد و قرار است مرحله نخست ان از امروز در سراسر کشور آغاز شود .

به گفته امید علی پارسا رئیس مرکز آمار ایران ؛مرحله اول سرشماری عمومی نفوس و مسکن ازامروز تا بیست و چهارم مهر به صورت اینترنتی انجام می شود و سپس در مرحله دوم امارگیری از 25 مهر تا 25 آبان آمارگیران با مراجعه حضوری به منازل ان دسته از کسانی که موفق به ثبت اطلاعات اماری خود از طریق اینترنت نشده اند اطلاعات لازم را جمع آوری می کنند .

وی می افزاید: اگر در این دو مرحله کسی موفق به ثبت نام نشود، به صورت تلفنی اطلاعات وی را دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار