بعد از گذشت سه ماه؛
بعداز گذشت 3 ماه از انتصاب غیربومی سهراب عسگری شنیده‌ها حاکی از آن است که عمر سرپرستی ایشان رو به پایان است.
کد خبر: ۲۹۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 15 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، شنیده‌ها حاکی از آن است که سهراب عسگری سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی که با انتصاب سیاسی به جای هادی غفاری رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان مرکزی آمده بود بعد از گذشت 3 ماه قرار است به زودی تغییر کند.

سهراب عسگری متولد شهر فامنین استان همدان که دارای مدرک دکترای جغرافیای سیاسی و مرتبه علمی استادیار پایه 3 است در لحظات ابتدایی انتصاب غیربومی و غیرعلمی خود در سمت جدید با مخالفت دانشجویان مرکز اراک و مجمع نمایندگان استان مرکزی روبرو شد.

یک روز پس از عزل معنادار دکتر هادی غفاری از ریاست دانشگاه پیام نور استان مرکزی دانشجویان دانشگاه پیام نور اراک در میان بی توجهی مسئولان به خواسته های دانشجویان و یافتن پرسشی برای سوالات خود از جمله آگاهی از علت عزل رئیس دانشگاه و چرایی برگزاری مراسم تودیع و معارفه به دور از شان دانشگاه پیام نور برای رساندن صدای خود به گوش مسئولین در این دانشگاه تجمع کردن و اعتراض خود را فریاد زدند.

مخالفت نمایندگان استان با حضور فرد فاقد صلاحیت در دانشگاه پیام نور

دکتر علی اکبر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک عنوان کرد: متاسفانه نمایندگان استان دیروز صبح(صبح روز انتصاب سهراب عسگری) از این اتفاق با خبر شدند و هیچ گونه اطلاعی در خصوص این تغییر و جابجایی در دانشگاه پیام نور استان مرکزی از سمت وزارت خانه و مسئولان استان به ما داده نشده بود.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان مرکزی با صدور بیانیه این اقدام ناشایست را به شدت مورد اعتراض قرار داده و آن را نفی کرده‌ است.

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب تاکید کرد: دکتر غفاری یک نیروی ارزشی، علمی، متعهد، متدین، پرتلاش و مفید برای فضای دانشگاه پیام نور استان مرکزی و در نهایت مجموعه آموزش عالی استان است و تغییر ایشان توجیه منطقی ندارد.

کریمی با اشاره به عزل بی رویه مدیران شایسته در سطح استان اظهار داشت: انتخاب افرادی که فاقد صلاحیت‌های علمی، مدیریتی، اخلاقی و رفتاری هستند حتی به عنوان سرپرست هم به هیچ وجه مورد تایید نمایندگان نبوده و نباید در محیط‌های دانشگاهی حضور پیدا کنند.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد این تغییر با نظر مستقیم استاندار مرکزی صورت پذیرفته است و سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان مرکزی منتخب استاندار می‌باشد.

موضع گیری صریح مقدسی بر انتصاب مدیران غیربومی در استان مرکزی

سید مهدی مقدسی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در گفت ‌و گو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به سرپرست غیربومی تازه منصوب شده دانشگاه پیام نور استان مرکزی اظهار داشت: ایشان موقت هستند؛ ما با رئیس دانشگاه پیام نور صحبت کردیم و ایشان قول دادند که دکتر سهراب عسگری فقط به عنوان سرپرست باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب خاطرنشان کرد: مدیر انتخاب شده باید توانمند، متدین و بومی باشد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجازه ورود پیدا کردن به انتخاب مدیران ندارند ولی می‌توانند ویژگی‌های یک مدیر را بیان کنند.

علت برکناری رئیس دانشگاه پیام نور استان بیان شود

محمد حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان در گفت ‌و گو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به شفاف سازی انتصابات دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در این نوع انتصابات سیاسی عمل شده نه علمی و این انتصابات در فضای دانشگاهی مورد تایید ما هم نیست.

حسینی با اشاره به سوابق دکتر غفاری گفت: دکتر غفاری جزء تعداد انگشت شمار استادتمام، تمام دانشگاه های پیام نور کشور است و در پرونده مدیریتی آن نمی‌توان ذره ای کم کاری پیدا کرد و نکته جالب این است که این آقایان علت برکناری دکتر غفاری را بیان نمی کنند!!!

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد: حتی برای این شخصیت ارزشمند مراسم تودیع و معارفه هم برگزار نکردند و به صورت خیلی عجولانه و در خفا ایشان را برکنار و مدیر جدید را انتصاب کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: ارکان دانشگاه که معاونین دانشگاه باشند هیچکدام از این اتفاق باخبر نبودند و توسط من با خبر شدند که باید برسی شود چرا یک رئیس دانشگاه به این صورت باید از سمت خود برکنار شود؟

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان به پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان مرکزی اشاره کرد و گفت: ما این موارد را به انضمام مصوبه جلسه اول مجمع نمایندگان با استاندار یه صورت امضا شده شب اول ماه مبارک رمضان به استاندار اعلام کردیم و تصویر آنها هم موجود هست.

نماینده دولت نیروهای بومی را فدای بازی های سیاسی نکند

علی اکبر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب صبح امروز در اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتصاب مدیرانی که دارای اتهامات سیاسی، اخلاقی و مالی هستند قطعا به رشد و توسعه فسادهای حاکم بر دستگاه‌ها کمک می‌کند که این امری ناشایست است که موجب خسارت به کشور می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب عدم رویکرد سیاسی در انتخاب مدیران برای جایگاه‌های تخصصی را ضروری دانست و گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های مدیر منتصب اهلیت و داشتن تخصصی برای کسب جایگاه مورد نظر است و در این راستا نماینده دولت نباید با رویکرد جناحی و سیاسی انتصابات را انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در اولین جلسه شورای اداری با حضور نمایندگان مجلس با اشاره به این که مقرر شده بود، استاندار در انتصابات با نمایندگان مشورت کند، از انتصاب سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان مرکزی گلایه کرد.

اکنون منتظر این هستیم که اعتراضات دانشجویان و نامه‌های آنها به آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان مرکزی نتیجه را به دنبال داشته باشد...

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار