اظهار نظر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درباره حادثه منا؛
تابناک: سید مهدی مقدسی با بیان اینکه بی کفایتی مسئولان عربستان باعث رخ دادن فاجعه منا شد گفت: به گفته مقام معظم رهبری باید کمیته حقیقت یاب برای مشخص شدن ابعاد دقیق این حادثه فاجعه بار تشکیل شود.
کد خبر: ۲۹۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶ 08 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه یادواره شهدای منا که در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) اراک برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک در خصوص حادثه منا گفت: حادثه منا حادثه ای تلخ برای امت اسلام بود که در مقدس ترین مکام رخ داد بی کفایتی و بی برنامگی مسئولان عربستان که وظیفه تامین امنیت زائران در مراسم حج را برعهده داشتند باعث وقوع این حادثه اسف بار شد.

مقدسی ادامه داد: اخباری که در روزهای اول وقوع این حادثه مخابره می شود ابعاد این فاجعه را مشخص تر می کرد که عدم برنامه ریزی صحیح مسئولان عربستانی جان زائران بیت الله الحرام را به خطر انداخت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب به رفتار غلط و ناصحیح حکام عربستانی در برخورد با این فاجعه تلخ اشاره کرد و گفت: مسئولان عربستان با بی شرمی تمام نه تنها عذرخواهی نکردند که با رفتار و اظهار نظرهای غلط خود داغ حادثه دیدگان این فاجعه را نیز بیشتر کردند.

عضو کمیسیون صنایع  ومعادن مجلس با ذکر این نکته که بعد از گذشت یک سال از فاجعه منا حداقل انتظار این بود که دولت عربستان رفتار خود را اصلاح و عذرخواهی می کرد تاکید کرد: به گفته مقام معظم رهبری باید کمیته حقیقت یاب برای مشخص شدن ابعاد دقیق این حادثه فاجعه بار تشکیل شود.

مقدسی با بیان اینکه بی کفایتی و بی خردی مسئولان عربستانی که شاید عمدا باعث رخ دادن چنین حادثه ای شدند امت مسلمان را داغدار کرد گفت: جامعه بین المللی و سازمان حقوق بشر باید به این موضوع ورود کند  چرا که ما نتوانسته ایم این فاجعه بزرگ را هضم کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار