مسئول تفحص شهدای ایرانی منا در عربستان؛
تابناک: مسئول تفحص شهدای ایرانی منا در عربستان با بیان اینکه بعد از فاجعه منا عربستانی ها حتی جواب سلام مسئولان ایرانی را هم نمی دادند گفت: بعد از اعلام موضع مقتدرانه رهبر انقلاب و تهدید عربستان به پاسخ سخت و سنگین در صورت بی احترامی به ابدان شهدا توانستیم جنازه شهدا را تحویل بگیریم.
کد خبر: ۲۹۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ 08 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، محمود شرافتی مسئول تفحص شهدای ایرانی منا در عربستان و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت عصر امروز در یادواره شهدای منا که در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) اراک برگزار شد با بیان اینکه اگر اقتدار ولایت نبود حتی یک جسد از شهدای منا نیز تحویل ایران داده نمی شد گفت: پادشاه عربستان دستور به دفن اجساد داده بود  و هنگام شناسایی اجساد در مقابل تقاضای بازگشت اجساد به ایران باید نامه دفن را امضاء می کردیم.

مسئول تفحص شهدای ایرانی منا در عربستان با بیان اینکه چند روز بعد از این اتفاق رفتار عربستانی ها تغییر کرد و ببا تحویل ابدان شهدا به ایران موافقت شد که باعث تعجب ما شد بعد از پیگیری ها مشخص شد مقام معظم رهبری در سخنرانی خود گفته است" اگر کوچکترین آسیبی به ابدان مطهر شهدای ایران در فاجعه منا وارد شود پاسخ ایران سخت و سنگین خواهد بود".

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت با شکر نعمت ولایت در کشور ایران و آرزوی لامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری گفت: ایران تنها کشوری بود که به برکت داشتن ولایت و اقتدار ولی فقیه توانست اجساد مطهر شهدای خود را پس از فاجعه منا به کشورش بازگرداند.

وی تاکید کرد: تا قبل از تهدید و اعلام موضع صریح رهبر انقلاب مسئولان عربستان حتی جواب سلام ما را هم نمی دادند و اشاره می کردند که این اتفاق تقدیر و قضا و قدر بوده است.

شرافتی که در بین عزاداران ایام شهادت امام محمد باقر علیه السلام سخن می گفت از 21 استان کشور 450 کاروان برای مراسم حج اعزام شده بود که متاسفانه به دلیل بی کفایتی و بی خردی عربستان 475 عزیز ایرانی از میان ما پر کشیدند.

وی افزود:  تشنگی و خفگی دلیل اصلی از شهادت زائران بود که اگر دولت عربستان با تدبیر عمل کرده بود و به موقع برای عملیات احیاء صورت می پذیرفت شاید این فاجعه اینقدر دلخراش و آزار دهنده نبود.

مسئول تفحص شهدای ایرانی منا در عربستان به برگزاری مراسم ضیافت پادشاه عربستان بعد از فاجعه منا اشاره و خاطر نشان کرد: این مراسم که هر ساله از سوی پادشاه عربستان تدارک دیده می شود و مسئولان  حج کشورهای مختلف در ان حضور پیدا میکنند که متاسفانه بعد از فاجعه منا شاهد بودیم تمام کشورها به جزء ایران در این مراسم حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار