نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خبر داد؛
تابناک: آیت الله دری نجف آباید گفت: بعد از نماز عبادی سیاسی روز جمعه به مناسبت شهدای منا و همچنین در دفاع از مردم مظلوم بحرین و شیخ عیسی قاسم شاهد راهپیمایی مردم استان مرکزی هستیم.
کد خبر: ۲۹۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 07 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح امروز در کلاس درس اخلاق که در بیت امام جمعه برگزار شد با اشاره به موضوع کبر و غرور اظهار داشت: اساس نظام خلقت آدم و بعثت پیامبران برای این بود که در مسیر عبودیت خدا گام برداریم و مقابل کبر و غرور باشیم ابلیس با 6 هزار سال عبادت به خاطر یک لحظه تکبر دور شد.

وی ادامه داد: 17 شهریور و کشت و کشتاری که رخ داد به خاطر همین غرور و تکبر بود و بعد ببینید که تکبر و غرور چه سرنوشت ذلت باری بر سر شاه آورد، صدام نمونه دیگر تکبر، در مصر حسنی مبارک در لیبی قذافی آل سعود و آل خلیفه هم که هنوز مانده اند خدا با قدرت در کمین است و یقه این ها را خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: خداوند در قرآن می فرماید: "سرنوشت هیچ ملتی تغییر نخواهد کرد مگر این که خودشان بخواهند" با همت و تلاش خودشان، سرنوشت افراد هم همین گونه است با همت، تلاش و زحمت خودشان تغییر می کند.

وی تواضع در برابر حق را رمز عبودیت خواند و تصریح کرد: تواضع در برابر حق، حق مداری، حق شناسی، پایداری در برابر حق و مقاومت در راه خدا رمز موفقیت و عبودیت است در چنین نظامی شکست نیست شهادت وجود دارد اما شکست مردان خدا در هر حالی پیروز است.

امام جمعه اراک در ادامه خاطر نشان کرد: لعنت به این معنی است که از رحمت خدا دور شوند لعنت خدا هر چقدر ادامه پیدا کند به ذلت گرفتار می شود اما در مقابل رحمت خدا هم وجود دارد یکی در سقوط و یکی در صعود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: زمان ما شرایط خوبی به وجود آمده است بزرگان راه را بر ما هموار کرده اند شر طاغوت را از سر ما کم کردند و امروز در های شهادت و جهاد باز است آرمان های امام و شهدا زنده است و ما نباید دچار خواب زدگی و غفلت شویم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به موضوع ازدواج اشاره کرد و گفت: نهادهای فرهنگی، مسئولین و خانواده ها باید مسئله ازدواج را جدی بگیرند این خلاء بزرگی است که به وجود آمده است ما باید سیاست های 16 گانه رهبری را مورد توجه قرار دهیم مسئله ازدواج نیازمند نگاه دیگری است و همه باید کمک کنیم.

وی با توجه به حج و جنایات آل سعود افزود: جنایات آل سعود مخصوصا در سال گذشته و شهدای منا و محروم کردن زائران مسئله مهمی است و باید آن را دنبال کرد چه در دیپلماسی، حوزه و صدا سیما، صدا و سیما باید این جنایات و ارتباط رذیلانه آن ها را با صهیونیست و آمریکا افشا کند.

وی در رابطه با حوزه علمیه ادامه داد: نقش حوزه علمیه و رسالت حوزه علمیه مخصوصا در فضای مجازی با اهمیت است بیشتر جوانان تحت تاثیر این فضا هستند البته نمی توان گفت این فضا صد درصد خوب یا صد درصد بد است ما باید خوب های آن را بگیریم و بد آن را رها کنیم و نیازمند کار فرهنگی و آموزش است و باید نقاط ضعف آن را بر ملا کنیم.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ضعف اعتمادی که هست باید اصلاح شود باید همت کنیم اطلاعات، ناجا، سپاه، معاونت سیاسی استانداری همه باید مسائل را رصد کنیم و این مهم خواستار تلاش و جدیت است و همه این ها بر می گردد به نقش آفرین اصلی که حوزه های علمیه هستند.

وی خاطر نشان کرد: اگر حوزه علمیه کار خودش را درست انجام دهد 50 درصد راه را رفته ایم ما همواره در استان دغدغه ها را بیان می کنیم اما برخی گوش شنوا ندارند وظایف ما وظایف خطیری است و باید توجه شود.

وی در آخر راهپیمایی روز جمعه اشاره کرد و افزود: روز جمعه به مناسبت شهدای منا و همچنین در دفاع از مردم مظلوم بحرین و شیخ عیسی قاسم راهپیمایی خواهیم داشت و نیز در روز یک شنبه در مصلی مراسم دعای عرفه را برگزار خواهیم کرد فردا هم از طرف اوقاف در امام زاده آمنه خاتون برای شهدای منا مراسم گرفته اند.

وی مجددا تاکید کرد: این ها مسئله همه ملت است و هرگونه سهل انگاری گناه است و نباید بگوییم احساس مسئولیت نمی کنیم بلکه باید احساس مسئولیت داشت.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار