تابناک: رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کشور از آغاز برگزاری جلسات فنی شورای نگهبان و وزارت کشور برای بررسی الکترونیکی شدن انتخابات سال 96 خبر داد
کد خبر: ۲۸۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 27 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، امیر شجاعان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: اطلاعات مربوط به تجهیزات اخذ رای الکترونیک و احزار هویت الکترونیکی را پیشتر در اختیار کارشناسان شورای نگهبان قرار داده‌ایم تا بررسی کنند.

وی افزود: علاوه بر آن، کلیه تجهیزات اخذ رای الکترونیک، مشخصات فنی آن و اقدامات انجام شده را برای 2 آزمایشگاه معتبر ارسال کرده‌ایم.

شجاعان گفت: آزمایشگاه‌های مذکور آزمایش‌هایی را به لحاظ امنیتی و کیفیتی روی تجهیزات ارسال شده انجام داده‌‌اند و موفق شده‌ایم از 2 مرجع آزمایشگاهی تائید‌یه‌های امنیتی و کیفیتی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: منتظر نظر شورای نگهبان هستیم تا اگر ابهاماتی دارند مطرح کنند و پاسخ دهیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کشور تاکید کرد: جلسات فنی مشترک شورای نگهبان و وزارت کشور آغاز شده و در حال برگزاری است تا وضعیت تجهیزات و شیوه برگزاری انتخابات الکترونیک بررسی شود و امیدواریم در یک برنامه زمانبندی‌شده به نتایج مورد نظر برسیم.

همچنین محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات در این باره به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: بعد از تعیین زمان انتخابات سال آینده که 29 اردیبهشت 96 است، نامه‌ای به شورای نگهبان فرستادیم و گفتیم وزارت کشور آمادگی دارد انتخابات آینده را در برخی شعبات به صورت الکترونیکی برگزار کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار