عضو کمیسیون کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛
تابناک: عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت اعضاء کمیسیون آموزش از توضیحات فانی قانع نشدند و جمع بندی کمیسیون آموزش در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار میگیرد تا بر اساس آمار تعداد افراد استیضاح کننده اعلام وصل شود.
کد خبر: ۲۸۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 24 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی.از پایان بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این کمیسیون خبر داد و گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته جاری، از ۲۶ مورد مسائل استیضاح، ۱۳ مورد بررسی شد و امروز مورد چهاردهم که مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان بود با حضور وزیر و معاونان وی و مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنیگان بررسی شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در خصوص علت استضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: عدم توجه به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در بحث فرهنگ سازی در مدارس و جامعه، عدم رضایت معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش، بی توجهی به مدارس روستایی و اجرایی نشدن سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، عدم توجه به رفاهیات فرهنگیان، عدم تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی و تاخیر در پرداخت حقوق معلمان حق التدریس از جمله دلایل استضاح کنندگان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تشکیل کمیته تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در روزهای آتی خبر داد و اظهار کرد: هدف از استیضاح فانی حفظ منافع حدود یک میلیون فرهنگی و 12 میلیون دانش آموز و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی به نسل آینده و مبارزه با تهاجمات فرهنگی بوده است.

حجت الاسلام سلیمی با بیان این نکته که تعداد افراد استیضاح کننده بالاتر از حد مجاز است گفت: جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هیئت رئیسه مجلس اعلام می‌کنیم تا در رابطه با اعلام وصول شدن یا نشدن استیضاح تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: در حال حاضر به طور قطع نمی توان در خصوص اعلام وصول استیضاح سخن گفت اما اکثریت افراد حاضر در جلسه امروز از توضیحات وزیر قانع نشدند و پس از پایان تعطیلات مجلس هیئت رئیسه بر اساس آمار کسانی که همچنان بر استیضاح اصرار دارند و نیز جمع‌بندی کمیسیون آموزش و تحقیقات، نسبت به اعلام وصول استیضاح تصمیم‌گیری می کند.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار