مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی؛
تابناک: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به اهمیت تکریم شهدا و با توجه به نزدیک شدن به حادثه منا از برگزاری یادواره شهدای مهاجران الی الله در اراک خبرداد.
کد خبر: ۲۸۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 23 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی صبح امروز در نشست برنامه ریزی بزرگداشت شهدای منا با اشاره به جنایات دولت خبیث آل سعود اظهار داشت: اگر دولت آل سعود را بخواهیم در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم که آل سعود خباثت را به حد اعلای خودش در دنیا رسانده است و نه تنها ایران بلکه بیشتر کشورهای جهان را به واسطه منابع مالی که دارد تهدید می‌کند.

وی افزود: یکی از خباثت‌های آل سعود حادثه منا بود، در این ماجرا هرچقدر هم که بخواهیم خوشبینانه به ماجرا نگاه کنیم نمی‌توانیم باور کنیم که این ماجرا یک اتفاق بوده و دولت آل سعود در رخ دادن آن قصدی نداشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: از استان مرکزی 2 شهید در این ماجرا داشته‌ایم که یکی از آنها اهل خمین و دیگری اهل شازند هستند البته هیچکدام از این 2 عزیز از استان اعزام نشده بودند و با کاروان‌های دیگر به مراسم حج مشرف شده بودند.

حجت الاسلام هنرمند با اشاره به اینکه امسال ایرانیان نتوانستند در مراسم پرفیض حج شرکت کنند گفت: امسال با توجه به اینکه آل سعود خباثت خود را بیشتر کرده است و سبب شد تا ایرانیان نتوانند در این مراسم شرکت کنند باید داخل کشور و استان خود مراسماتی در شان این شهیدان عزیز برگزار کنیم تا فکر نکنند ما از یاد آنها غافل شده‌ایم.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که برای بزرگداشت این روز داریم اعزام خانواده‌های شهدای مهاجران الی الله استان در کنگره ملی بزرگداشت شهدای منا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به بزرگترین و جامع ترین برنامه بزرگداشت این حادثه گفت: یادواره شهدای حادثه منا با همکاری اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، حج و زیارت، صداوسیما و سپاه در روز پنجشنبه 18 شهریور در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون از ساعت 18 تا 20 با حضور سخنران کشوری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام هنرمند خاطرنشان کرد: شب عید قربان در مساجد استان برنامه‌های شبی با قرآن و شبی با مساجد به مناسبت برزگداشت شهدای مهاجران الی الله برگزار می‌شود که مراسم شبی با قرآن را در بقاء متبرکه با همکاری اوقاف و امور خیریه و شبی با مساجد را در 500 مسجد استان با همکاری تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های حادثه منا گفت: برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت شهدای حادثه منا است، همچنین مسابقات فرهنگی، هنری و غیره هم همزمان با مسابقات ورزشی در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در پایان عنوان کرد: نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، کمپین‌های مردمی فضای مجازی و تبلیغات محیطی ادرات از دیگر برنامه‌ها در راستای بزرگداشت شهدای منا است.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار