فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در بازدید از اردوهای جهادی؛
تابناک: فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در بازدید از اردوهای جهادی اعلام کرد که حدود چهار هزار و 791 نفر در 3 دسته از اردوهای جهادی حضور پیدا کرده اند که بخش اردوهای هفت روزه 2 برابر شده است.
کد خبر: ۲۸۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 22 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمدرضا رضایی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در بازدید از اردوهای جهادی با اشاره به طرح های جهادی و طرح هجرت اظهار داشت: اردوها و طرح های جهادی به سه دسته تقسیم می شوند که دسته اول طرح های یک روزه است که در سطح شهرستان اراک از ابتدای سال شروع شده و دسته دوم اردوهای هفت روزه است که بحث محرومیت زدایی را دارند و یکه دسته هم طرح های 10 روزه طرح هجرت بسیج دانش آموزی است.

وی در رابطه با آمارهای این طرح ادامه داد: در مورد طرح ۷ روزه که مختص بسیج مساجد و محلات است و بحث محرومیت زدایی است که سال 95 تا کنون حدود 900 نفر در قالب 20 گروه جهادی اعزام شده اند و در بخش محرومیت زدایی و ساخت خانه محرومین فعالیت دارند هم اکنون در ساروق 4 اردوی جهادی مشغول به کار هستند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در مورد اردوهای هجرت بسیج دانش آموزی افزود: این طرح امر بازسازی و مرمت مدارس را بر عهده دارد که 350 نفر در سال 95 به این اردو اعزام شدند که بالغ بر 25 هزار مترمربع فضای آموزشی مدارس را با کمک دانش آموزان و همکاری آموزش و پرورش رنگ آمیزی کردند این کار تا قبل از شروع سال تحصیلی ادامه دارد و مدارسی که توسط آموزش و پرورش اعلام آمادگی کردند رنگ آمیزی و بازسازی می شوند.

رضایی با اعلام اعزام 35 تیم پزشکی در اردوهای هجرت در سال 95 به بحث علمی کردن کشاورزی در روستا ها پرداخت و ادامه داد: این امر توسط بسیج سازندگی سپاه دنبال می شود که هر 4 روستا را در اختیار 4 نفر از مهندسان کشاورزی قرار داده ایم تا در تمام مراحل محصولات کشاورزی به کشاورزان و تهیه و تولید محصولات با کیفیت تر مشاوره دهند و کمک کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رنگ آمیزی مدارس 20 هزار متر مربع بوده که امسال تا الان 5 هزار متر مربع افزایش داشتیم و به رقم 25 هزار متر مربع رسیده ایم

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک ادامه داد: اما بیشترین افزایش ما در اردوهای هجرت 7 روزه بسیج مساجد و محلات بوده است که امسال 45 گروه جهادی اعزام میکنیم در حالی که سال گذشته 25 اردو بوده است.

رضایی افزود: امسال 3620 نفر در اردوی یک روزه، 900 نفر در اردوی 7 روزه، 350 نفر در اردوی 10 روزه و 236 نفر در اردوهای بسیج مهندس کشاورزی طرح همگام با کشاورز حضور داشتند که در این بین اردوی 7 روزه حدود 2 برابر شده است.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار