تابناک: در متن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی آمده است: اینجانب ضمن یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی که با از خود گذشتگی و آراستگی به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند، روز پزشک را به تمام پزشکانی که در عرصه نظام سلامت کشور و استان مرکزی تلاش می کنند تبریک می گویم.
کد خبر: ۲۸۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴ 22 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، روز پزشک را به تمامی پزشکان عرصه نظام سلامت کشور و استان مرکزی تبریک گفت.

متن کامل پیام به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکم شهریور ماه سالروز ولادت دانشمند گرانقدر و فرزند شهیر ایران زمین، شیخ الرئیس ابوعلی سینا "همان دانشمند بزرگی که با نبوغ والا و مجاهدات بی‌شائبه در عرصه کشف و تبیین واقعیت‌ها و مفاهیم علمی خدمات بزرگی به جهان علم و بشریت نموده و تألیفات ارزشمند وی سالیان مدیدی عامل تعمیق و پویایی آموزش و تحقیق در معتبرترین مراکز علمی و آکادمیک دنیا بوده است" فرصت مغتنمی برای نامگذاری این روز به نام "روز پزشک" است.

به راستی پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند و بوسه می زنند فرشتگان بر دستان مقدسی که صداقت و مهارت را ابزار خود گرفت تا رنگی از آسمان در پهنای زمین جلوه کند.

در فرهنگ اسلامی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه‌ای طبیب تا بدان اندازه والا و عظیم است که طبیب مظهر اسم شریف محیی و احیاء‌گری معرفی شده است و همچنین در متن فرهنگ و حیات اجتماعی مردمان این مرز و بوم نیز طبیب و طبابت از جایگاه ویژه و اهمیت والایی برخوردار بوده است.

بی شک حضور سبز و حماسی پزشکان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس فصل درخشانی است که بعلت قرابت و همراهی با عظمت معنوی ارزش‌های شهادت و ایثار، جاودانگی یافته و با تقدیم شهیدان فراوان، فضای فرهنگی جامعه پزشکی کشور را عزت و آبرو بخشیده ‌است.

اینجانب ضمن یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی که با از خود گذشتگی و آراستگی به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند، روز پزشک را به تمام پزشکانی که در عرصه نظام سلامت کشور و استان مرکزی تلاش می کنند تبریک و تهنیت گفته و برای همه آنان از درگاه حضرت احدیت آرزوی سلامتی و توفیق خواستارم.

اميدوارم همواره هدف عالي شفابخشي را كه فطرت آشناي تمامي انسانهاست، سرلوحه تلاش بي وقفه خود نماييد تا دم مسيحايي موجود در روح قدسي عالم نيز ، ملازم علم وخرد شما گشته و مقصود حاصل آيد.

به قداست جامه ی پاکتان سپیدترین زندگی را برای شما آرزومندیم

انتهای پیام/ دکتر حسن طاهر احمدی -  یکم شهریور ماه 1395

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار