در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی؛
تابناک: استاندار مرکزی گفت: مشکلات دامداران باید دسته بندی شود و پیشنهادات را عملی کنیم سپس به ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور و به وزیر جهاد کشاورزی منعکس کنیم و در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شود.
کد خبر: ۲۸۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶ 18 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی با اشاره به مشکلات دامداران اظهار داشت: استان مرکزی 1.8 جمعیت کشور را دارد اما در تمام زیر بخش های کشاورزی بیش از سهم جمعیتی که دارد تولید می کند بنابر این ما یک استان سربار و مصرف کننده نیستیم بلکه یک استان تولید کننده در بخش کشاورزی هستیم.

وی افزود: استان ما 150 هزار تن گندم مصرف کرده است و در مقابل  400 هزار تن تولید کرده که این مایه افتخار است و با همین تمکن پایین هر چه از دست دولت برآمده انجام داده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: افزایش و رشد 38 درصدی تولید گندم در سال 95 نسبت به سال گذشته تصادفی نبوده و با تلاش و زحمت به دست آمده است در تمام بخش ها این چنین است و این یک علامت مثبت اقتصادی در استان تولیدی مرکزی به شمار می رود

وی تصریح کرد: در زمانی که 190 میلیون دلار صادرات غیر نفتی در 4 ماه اول در مقابل 86 میلیون دلار واردات داشته ایم یک علامت مثبت است وارداتی که عمدتا مواد اولیه تولیدی و ماشین آلات است.

زمانی قمی افزود: ما باید در مورد علت و فهرست مشکلات و پیشنهادات به یک توافق برسیم، چرایی چالش دامداران باید دسته بندی شود و پیشنهادات را عملی کنیم سپس به ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور و به وزیر جهاد کشاورزی منعکس کنیم و در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شود.

استاندار مرکزی گفت: صنایع لبنی استان باید همراهی کند و این همراهی باید با یک بحث اقناعی فراهم شود، وقتی در استان مرکزی کارخانه ای تاسیس می شود بر من تکالیفی وارد می شود اگر 80 درصد نیاز ها از استان تامین شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت بدهی ها توسط دولت به صنایع افزود: به بسیاری از صنایع آموزش و پروش بدهکار است این موضوع در حوزه دولت است و این مشکل نیز باید حل شود.

زمانی قمی به موضوع سفر وزیر ارتباط به عنوان نماینده هیات وزیران در هفته دولت به استان اشاره کرد و ادامه داد: هر وزیری با هر تخصصی که به استان سفر می کند در کل حوزه مسولیت ها ی دولت وارد می شود گزارش، بررسی و انعکاس مطالب را بر عهده دارد، و شنبه هم قبل از هفته دولت سفر دکتر واعظی را به استان داریم.

وی افزود: در هفته دولت امسال جلسات تشریح عملکرد دولت و برنامه های در دست اجرا به ویژه در حوزه اقتصاد و سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

زمانی قمی حل مشکلات و اخذ مجوز های لازم در سفر ریاست جمهور به استان مرکزی به مهم خواند و گفت: به دلیل قریب و الوقوع بودن سفر ریاست جمهوری به استان هیچ طرحی را افتتاح نمی کنیم و اگر کسی از جایی بازدید داشت فقط دیدار است و افتتاحی نداریم طرح های تولیدی و عمرانی در سفر مورد بهره برداری قرار می گیرد و این تنها به دلیل این است که زمانی که بهره برداری به دست ریس جمهور صورت گیرد می توانیم بسیاری از مجوز ها و مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار