مدیرعامل شرکت شهرک‌ها؛
تابناک: مدیرعامل شرکت شهرک‌ها اعلام کرد 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی که دارای پروانه کسب و کار هستند پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۷۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 14 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی آمره مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ظهر امروز در دومین نشست خبری خود با اشاره به اهمیت توسعه صنایع کوچک اظهار داشت: توسعه صنایع کوچک می‌تواند نقش بی‌بدیلی در توسعه صنعت و تولید داشته باشد.

وی افزود: بیش از 70 درصد اشتغال در آلمان در صنایع کوچک و بیش از 50 درصد اشتغال در آمریکا نیز در صنایع کوچک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی با اشاره به اهمیت زیرساخت‌ها در توسعه و رشد صنایع کوچک گفت: در سال گذشته قریب به 50 میلیارد تومان در رابطه با زیرساخت‌ها هزینه کردیم و در حال حاضر واحدهای صنعتی که اکنون در اینجا مستقر هستند از لحاظ زیرساخت‌ها مشکلی ندارند.

آمره خاطرنشان کرد: تامین آب یکی از اولویت‌های ما در بخش زیرساخت‌ها بوده است که طی قراردادی که با اب منطقه‌ای قم داشتیم در حال حاضر 100 لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز واحدهای صنعتی را تامین کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت آب در بخش صنعت گفت: صنعت نوعا احتیاج به آب زیادی ندارد ولی اگر همان اندازه که لازم دارد تامین شود به ازای هر لیتر بر ثانیه آب برای 40 نفر اشتغال ایجاد می‌شود این درصورتی است که در بخش کشاورزی به ازای هر لیتر بر ثانیه آب برای 5 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی تصریح کرد: در یک سال گذشته میانگین ساعت کاری ما به بالاتر از 10 ساعت رسیده است و در همین راستا با همین تلاش افراد بالای 50 میلیارد تومان پروژه تعریف کرده‌ایم.

آمره با اشاره به تسهیلات ارائه داده شده به واحدهای صنعتی گفت: مبلغی در حدود 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی که پروانه کسب و کار دارند تا کنون پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکتری یکی دیگر از اولویت‌های کاری ما بوده است که تا کنون تعداد 46 پایان نامه مورد حمایت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر صنعت گفت: به دلیل تحریم‌ها یکی از ضروری ترین اولویت ما ارتقاء تکنولوژی است.

آمره ادامه داد: ازجمله اقداماتی که در سال گذشته انجام شد تامین آب مورد نیاز 3 شهرک صنعتی در حدود 30 لیتر آب، 35.8 مگاوات تامین برق، تامین گاز برای 2 شهرک، تامین تلفن برای 3 شهرک و اضافه کردن 6 ماشین آتش نشان برای شهرک‌ها بوده است.

وی با اشاره به تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی گفت: تعداد 400 واحد صنعتی به بانک‌ها برای گرفتن تسهیلات معرفی شده‌اند که از این تعداد تنها 8 واحد صنعتی موفق به گرفتن این تسهیلات شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی بیان کرد: تعداد 3 هزار و 367 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که از این تعداد هزار و 194 واحد صنعتی پروانه بهره برداری گرفته‌اند، همچنین تعداد 300 واحد هم هستند که در حال فعالیت هستند ولی پروانه بهره برداری ندارند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار