تابناک: کارگاه جشنواره هنرهای تجسمی بسیج و انتخابی جشنواره کشوری در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک در حال برگزاری است.
کد خبر: ۲۷۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 11 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در مرحله استانی جشنواره دو سالانه هنرهای تجسمی ٥٠نفر از هنرمندان برگزیده مرحله شهرستانی از اراک، ساوه، تفرش، شازند و خمین در رشته های نگارگری، ‌پوستر،‌ نقاشی و کاریکاتور با هم به رقابت می پردازند.

 هشتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج با محوریت کارگاه‌های آموزشی در دو سطح شهرستانی واستانی در موضوعات سبک زندگی ایرانی و اسلامی، حقیقت وزیبایی درساحت هنر، اقتصاد مقاومتی وحماسه سازندگی، شبکه‌های اجتماعی  فرصت‌ها و تهدیدها،پاسداران حریم حرم و افشای جنایت‌های گروهک‌های تکفیری به ویژه داعش برگزار می‌شود.

کربلا میقات عاشقانه حقیقت، وحدت اسلامی، همبستگی و حسن همجواری, بیداری اسلامی و مقاومت ملل، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی, ولایت و رهبری، عدالت‌طلبی، استقلال، آزادگی، استکبارستیزی و دین باوری، فرهنگ انتظار، ایثار و شهادت و مهرورزی، فرهنگ حجاب و عفاف، شادی و نشاط در حیات معنوی و اجتماعی،مذمت خصائص زشت بشری، جلوه های کار و تلاش و اسراف و مصرف‌زدگی از دیگر موضوعات جشنواره است.

با داوری آثار توسط استادان دکتر حسین عصمتی، علی شعبانی، امیرحسین عبادیان، احسان مرادی و مظاهر آذرپی ومعرفی نفرات برتر در هر رشته، مرحله استانی این جشنواره به کار خود پایان می دهد.

در هر رشته سه نفر برگزیده با تایید هیات داوران مرحله نهایی به مرحله کشوری این جشنواره که همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در یکی از استان های کشور برگزار می شود راه می یابند.

لازم به ذکر است در هفتمین جشنواره دو سالانه هنرهای تجسمی بسیج دو نفر از استان مرکزی در رشته های کاریکاتور و نگارگری رتبه های برتر را کسب کردند.

در برگزاری این جشنواره دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی مشارکت دارد.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار