رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در اراک؛
تابناک: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی و موضوع مهم تر از وقف یعنی نگه داری از موقوفات عنوان کرد که فرهنگ از بین بردن موقوفات باید به یک گناه عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۲۷۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 03 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیر اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اهمیت اطاعت از خداوند در انجام کارها اظهار داشت: تجربه نشان داده هرجا از امر خدا اطاعت کردیم موجب پیروزی و هرجا سرپیچی کردیم موجب شکست ما شده است.

وی افزود: وقف یکی از احکام الهی است و بخش عمده موقوفات در جهت احیای تفکر اسلامی است و همچنین هدف از وقف احیا این تفکر در جامعه و بشریت است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نقش موقوفات در اماکن عمومی گفت: مساجد از موقوفات هستند ما در کشور بیش از 70 هزار مسجد داریم و اینکه بگوییم موقوفات مانع عملیات عمرانی و آبادی هستند تفکر غلط و باطلی است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از امکان وقفی مراکز درمانی و بهداشتی هستند که علاوه بر فعالیت‌های درمانی که دارند اهداف فرهنگی را نیز دنبال می‌کنند که بنیاد فرهنگی البرز یکی از همین بنیاد است که با هدف جمع آوری نخبگان در این حوزه فعالیت می‌کند همچنین 25 درصد از مراکز درمانی کشور یا تعداد 130 بیمارستان در سراسر کشور وقفی هستند.

وی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی گفت: وقف به خاطر این است که پشتیبان دین و احکام الهی باشد و جامعه‌ای که مخالف وقف باشد یعنی در برابر احکام الهی ایستادگی می‌کند و این جامعه هیچگاه سربلند نمی‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بغیر از مسئولان، طلبه‌ها هم در گفتن احکام وقف به مردم کوتاهی کردند که همین امر سبب شده است این مهم نسبت به سایر احکتم دینی اسلام مغفول مانده و بعضا هم به فراموشی سپرده شود در نتیجه باید بیشتر از گذشته مسائل شرعی وقف را در مجامع عنوان کنیم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به لزوم همکاری مردم و نهادهای مربوطه با امر وقف گفت: ما از تمام موقوفات دفاع می‌کنیم ولی ابن مهم به تنهایی و با پیگیری یک نهاد کافی نیست لذا مردم و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه هم باید اوقاف را یاری کنند زیرا که اگر وقف را درست اجرا کنیم خیر و برکت کشور را فرا می‌گیرد و همگان از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردمی مبنی بر برجام و مسائل مربوط به آن گفت: مذاکرات بی نتیجه بوده است این همه دولت و مسئولان مربوط به این موضوع در حدود 3 سال و نیم وقت گذاشتند و روی این موضوع اصرار کردند ولی در آخر به سخنان اولیه مقام معظم رهبری رسیدند که فرمودند "آمریکا قابل اعتماد نیست".

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: اگر سخنان امام خمینی(ره) و بیانات مقام معظم رهبری را گوش می‌دادند و به تبع آن عمل می‌کردند وضع کشور در همه حوزه‌ها خیلی بهتر از وضع کنونی بود.

حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآورد شد که در یک سوم امام زادگان استان مرکزی فعالیت‌های عمرانی خوبی اجرا شده است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم حجت الاسلام آیت عباسیان تودیع و حجت الاسلام محمد باقر حسینی اراکی معارفه شدند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار