تابناک: حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون شهر اراک ۴۷ روز ناسالم و سال گذشته ۳۷ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
کد خبر: ۲۶۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 23 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک، میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک، صبح روز شنبه به ۴۲ میکروگرم بر متر مکعب رسید که فراتر از استانداردهای زیست محیطی و بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی است.

وی بیان کرد: میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون دراراک در ۲۴ ساعت اخیر نیز به ۵۱ میکروگرم بر متر مکعب بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص سنجش استاندارد زیست محیطی ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

ابراهیمی کارنامی افزود: از ابتدای امسال تاکنون کلانشهر اراک ۴۷ روز با کیفیت هوای ناسالم را سپری کرده که از این تعداد، ۳۸ روز با کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۹ روز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی بوده است.

وی توضیح داد: ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون از آلاینده های خطرناکی هستند که به دلیل ریز بودن بیش از حد با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و اگر در مدت طولانی استنشاق شوند موجب بروز نارسایی در دستگاه تنفسی و سایر اندام های بدن می شود و سلامت شخص را به خطر می اندازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان خواست در این روزها از تردد غیرضروری در فضاهای باز بپرهیزند و توصیه های بهداشتی و پزشکی را رعایت کنند.

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ روز ناسالم و سال گذشته ۳۷ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

اراک تاکنون دو برنامه مصوب کاهش آلایندگی هوا در هیات دولت داشته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار