در شورای اداری اراک مطرح شد؛
تابناک: سید‌ مهدی مقدسی ‌در شورای اداری شهر اراک که در فرمانداری برگزار شد از مسئولان ایرالکو در خصوص استفاده و خریداری تجهیزات چینی برای رفع آلایندگی‌های این واحد صنعتی گلایه کرد.
کد خبر: ۲۶۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 23 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهر اراک که در محل فرمانداری برگزار شد با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان با توجه به محدود بودن میزان اعتبارات و توقعات به حق مردم گفت: پنجم مرداد سالروز انجام عملیات مرصاد و برگزاری اولین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است که از یادگارهای ارزشمند امام راحل به شمار می رود.

مقدسی امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی را علیرغم تمام توطئه ها و دشمنی ها که در سایه رهبری حکمیانه مقام معظم رهبری ایجاد شده است مرهون خون شهدا و ایثارگران دانست و گفت: امروز در حالی که کشورهای اروپایی تنش و آشوب را تجربه می کنند باید به سبب امنیت و آرامش حاکم بر ایران در پاسداری از خون شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم تلاش کنیم و از زحمات نیروهای انتظامی و امنیتی، پاسداران و بسیجیان تقدیر و تشکر کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همگرایی و وحدت بین نمایندگان را در جهت جذب منابع، رفع مشکلات را خواسته به حق مردم برشمرد و تصریح کرد: در سایه وحدت و انسجام نمایندگان استان مرکزی که به عنوان یک ضرورت است اولین نشست رسمی رئیس مجلس دهم با مجامع نمایندگان دوره دهم با نمایندگان استان مرکزی تشکیل شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی حفظ هویت تاریخی و فرهنگی اراک را حائز اهمیت دانست و گفت: ‌‌‌‌ستاد ویزه‌ای‌ برای جذب اعتبارات و کمک های دولتی از طریق مشارکت سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و سیستم بانکی برای حفظ هویت تاریخ شهر باید تشکیل شود و مسئولان باید کمک کنند نسل جدید با گذشته خود ارتباط خوب و موثری برقرار کنند تا هویت تاریخی به فراموشی سپرده نشود.

مقدسی با اشاره به اینکه اراک به عنوان مرکز استان دارای سه بخش، 102 روستا و 89 دهیاری است اما مردم از وضع شهر ناراضی نیستند عزم جدی مسئولان برای خدمت رسانی بیشتر و  رفع مشکلات را خواستار شد و  عنوان کرد: در بحث آلودگی هوای استان مرکزی تغییر تکنولوژی در صنایع آلاینده امری شدنی است و محیط زیست، مسئولان و دستگاه های ذیربط باید برای رفع آلودگی راهکار ارائه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خرید تجیهزات چینی توسط مسئولان شرکت ایرالکو برای رفع آلایندگی های این شرکت را اقدامی نامناسب خواند و گفت: طرح انتقال واحد آند سازی شرکت ایرالکو به عنوان بخش آلوده کننده به خیرآباد که در حال حاضر تنها با 10 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است در حالی که مقرر بوده این طرح در سال 95 افتتاح شود تسهیلات دولتی و همت مسئولان ایرالکو را طلب می کند.

سید مهدی مقدسی با اشاره به اینکه اراک به عنوان یکی از شهرهای آلاینده شناخته شده است گفت:‌پیگیری ها تنها نباید در قالب حرف بیان شود و هیات دولت باید در سفر به استان مرکزی مصوبات تاثیرگذاری در جهت رفع آلودگی هوای استان مرکزی تصویب کند.

نماینده مردم اراک،‌کمیجان و خنداب با بیان اینکه براساس مطالعات انجام گرفته از سوی دانشگاه شهید بهشتی بیش از 80 درصد آلودگی هوای اراک مربوط به صنایع است خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل آلودگی هوای اراک که مطالبه به حق مردم است باید تمام مسئولان و دستگاه ها بسیج شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت ها از سال 86 در عمل به تعهدات خود کوتاهی کرده اند گفت: مقرر بود 100 دستگاه اتوبوس گازسوز در اختیار شهرداری قرار بگیرد که عملی نشده است همچنین از 345میلیارد تومان مصوب تنها 17 درصد تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

مقدسی در بخش دیگری از سخنانش افزود: 400 لیتر در ثانیه از آب با کیفیت مصارف اشامیدنی در اراک در بخش صنعت مصرف می شود که لزوم بازنگری فوری و جایگزینی پساب به جای آن ضروریست.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بهبود وضعیت اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تاکید ویژه دارند و هم اکنون به دلیل عمل نکردن مدیران برخی از کارخانه های بزرگ این شهرستان به تعهدات، بخش اشتغال در این واحدها با مشکل هایی مواجه است که نیازمند تدبیر و تلاش مضاعف در این حوزه است.

نماینده مردم شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل 44 قانون اساسی یک اصل مترقی است اما به بدترین نحو ممکن اجرایی شده است به طوریکه برخی از کارخانه های این استان را با بحران مواجه کرده که می طلبد در این خصوص نیز اقدامات راهگشا انجام شود.

مقدسی افزود: درحال حاضر صنایع استان مرکزی با 40 درصد ظرفیت به فعالیت اشتغال دارند و نیاز است با کمک بیشتر دولت، زمینه فعال سازی این واحدها فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بخش عمده اعتباراتی که به استانها تعلق نمی گیرد در اختیار وزارتخانه ها گفت: در ایران حق گرفتنی است منابع را باید جذب کرد ملاک ارزش یابی عملکرد یک مدیر موفق جذب اعتبارات ملی است.

مقدسی ادامه داد: در سال 90 از استان مرکزی 361 میلیارد تومان و در پایان سال 94 عددی در حدود 1391 میلیارد تومان که درآمدهای درون استانی بوده است به خزانه دولت واریز شده است که 380 درصد افزایش واریزی مردم استان مرکزی را نشان میدهد.

وی افزود: در سال 94 نسبت به سال 90 تنها یک دهم درصد اعتبار عمرانی این استان افزایش داشته است که این رقم در مقابل واریزی استان به خزانه قابل مقایسه نیست و ظلم است این مهم ضرورت پیگیری و فعالیت بیشتر مسئولان استانی در جذب منابع اعتباری را گوشزد می کند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
شما چکار کردید؟
آقای مقدسی شما نسبت رای مردم مسولید و به رای شون احترام بذار و خودت و وامدار .... که برای اهداف خودشون براتون ستاد زد، نکن.
خدا رو در نظر بگیر و جلوی این فیش های حقوقی رو بگیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
آقای مقدسی من تا بحال شناختی از شما نداشتم اما برخورد بی اغماض شما با مدیران فعلی ایرالکو که شما را وامدار خود میدانند و همه. جا جار میزنند قابل ستایش است امید وارم در کارهایتان موفق باشید
آدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
عجب!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار