نماینده مجلس شورای اسلامی در فرمانداری؛
تابناک: علی اکبر کریمی تاخیر در انتقال واحد آندسازی ایرالکو به خیرآباد را جایز ندانست و عنوان کرد که مسئولان بی کفایت این واحد صنعتی باید پاسخگوی کم کاری خود در برابر مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا باشند.
کد خبر: ۲۶۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 23 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب پیش ازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهر اراک که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به مطرح شدن نام اراک در مجامع کشوری به عنوان یک شهر صنعتی اظهار داشت: در شهر اراک شاخصه‌های اقتصادی بیش از 50 درصد از موارد دیگر به چشم می‌خورد و همین سبب می‌شود تا سهم بیشتری از بودجه‌ کشوری به این شهر تخصیص داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به طرح کاهش آلودگی هوای اراک اشاره کرد و گفت: این طرح مصوب سال 86 است که متاسفانه عزم جدی را در اجرای این طرح از آن سال تا کنون ندیدیم این همه تاخیر و غفلت سبب چه موضوعی است؟چرا باید موضوع آلودگی هوای اراک جولانگاه سیاسی بازی‌های حزبی و جناحی شود؟ مگر می‌شود با سلامت مردم بازی سیاسی کرد؟

کریمی خاطرنشان کرد: چرا باید صنعتی که در آلایندگی شهره شهر و کشور بوده و در مصوبه هیئت وزیران آلایندگی آن تصویب و برای برطرف کردن آن راهکار ارائه داده شده است اکنون باید مدعی مردم و مسئولان شود؟ چرا باید میلیون‌ها تومان هزینه وکیل کنند تا در دادگاه‌ها ثابت کنند که آلاینده نیستن؟ سلامتی مردم به چه قیمت؟

وی با اشاره به تحقیقات علمی که در زمینه آلودگی هوای اراک انجام شده است گفت: کدام بررسی علمی ثابت کرده است که آلومینیوم و پتروشیمی آلایندگی ندارند و می‌توانند خود را صنعت سبز معرفی کنند؟ چرا ایرالکو مصوبه کارگروه‌های کاهش آلودگی هوا را اجرا نکرده است و خطوط قدیمی را به خارج از شهر منتقل نکرده است؟

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب تاکید کرد: در اولین کارگروه کاهش آلودگی هوا در سال 90 مصوب شده که از ابتدای سال 91 تعداد 60 دیگ کارخانه احیاء تا پایان شهریور همان سال از شهر خارج شود و همچنین مصوب شد واحد آندسازی ایرالکو تا تاریخ 31/4/1391 به خیرآباد منتقل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بی کفایت مدیران و مسئولان آلومینیوم اشاره کرد و گفت: تجهیزات انتقال آندسازی بیش از 10 سال است وارد شده و در حال خاک خوردن است این مسئولان باید جوابگوی این همه بی اهمیتی باشند.

کریمی مجدد تاکید کرد که سلامت مردم را قربانی مسائل سیاسی نکنید و اداره محیط زیست به جای اینکه به فعالیت‌های سیاسی بپردازد از مردم و سلامت آنها دفاع کند.

حال صنعت اراک خوب نیست

وی افزود: توجه ما به محرومیت زدایی باید بیشتر از گذشته باشد و روند سهم بری از اعتبارات تملک و دارایی شهرستان اراک همواره سیر نزولی داشته است و باید به این مهم اهمیت ویژه داده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر مسائل فرهنگی گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری بر ولنگاری فرهنگی تاکید کرده است باید در شهرها و استان به این موضوع اهمیت ویژه داده‌ شود تا بتوان از ظرفیت‌های استانی بهره‌مند شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنعت برای اراک حیاتی است و روزبه روز باید پویاتر باشد نه اینکه شاهد تعطیل شدن واحدهای‌های صنعتی کوچک و بزرگ در استان باشیم.

کریمی با اشاره به جذب سرمایه گذار در استان گفت: اگر خواهان جذب سرمایه گذار در استان به منظور خروج از این بحران هستیم باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی هرچه سریعتر در اراک آماده شوند.

وی ادامه داد: واحدهای‌های صنعتی ما امروزه با مشکل روبرو هستند و ما بجای حل این مشکلات فقط داریم مسائل و مشکلات را مطرح می‌کنیم ما باید بدانیم که حال صنعت ما خوب نیست و اگر از این مسائل غافل شویم هم جایگاه صنعتی خود را از دست می‌دهیم و هم با مشکلات کارگری و اقتصادی مواجه می‌شویم.

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به حفظ فرصت‌های شغلی استان گفت: صیانت از فرصت‌های شغلی موجود در صنایع واجب است اولویت ما باید حفظ فرصت‌های شغلی که تا کنون داشتیم باشد.

اراک دچار بی‌هویتی فرهنگی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اراک محل مهاجرت افراد مختلف در سطح کشور بوده است و همین امر سبب شده که فرهنگ‌های مختلف در شهر به وجود آید و اراک بستر فرهنگ‌های مختلف باشد، در اراک شاهد به وجود آمدن یک بافت ناهمگون هستیم که سبب شده هویت اصیل و تاریخی اراک تحت شعاع قرار بگیرد.

کریمی با اشاره به عدم وجود فضاهای فرهنگی سالم در اراک گفت: در شهرفضاهای فرهنگی سالم و مناسب برای خانواده‌ها وجود ندارد، خانواده‌های ما نباید در بلوارها و حاشیه‌های شهر به تفریح بپردازند و بر اساس همین نیاز کانون‌های فرهنگی که در شهر وجود دارند مانند "دره گردو" باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به لزوم وجود کانون‌های فرهنگی در اراک اشاره کرد و گفت: نبودن کانون‌های فرهنگی امن و مناسب سبب شده است تا خانواده‌ها برای تفریح به حاشیه شهرها بروند و همین موضوع سبب مشکلات زیادی می‌شود مانند مشکلاتی که در پارک شهید باهنر در سال‌های پیش به وجود آمد.

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب اضافه کرد: بخش عمده مشکلات مردم به واسطه ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است این مشکلات نیاز به پول ندارد و باید هماهنگی بین دستگاه‌ها حاصل شود، مانند جاده حادثه خیز داودآباد که بیشتر از اینکه احتیاج به منابع مالی دارد نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌ها دارد.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
خداییش همین الان بیایید بازدید کنید ببنید خط و چهارو پنج بهینه شده است یا نه.مدیران ایرالکو در زمان انتخابات فقط در جخت رقابت با اصفری امدند جلسه گذاشتند در استانداری که ما قرارداد بستیم و مشکل تمام هست بعد ربطش هم دادند به دولت تدبیرو امید.
ولی مردانه بیاید بازدید کنید اگر کوچکترین کاری بعد از یک سال مدیریت جدید انجام شده باشد فقط دارند تبلیغ میکنند.از هیچ کس ترسی ندارند نه نردم نه مسئولین که از خو دشون هستند واقعا کی به داد اراک میرسه...
زمان اصفری بود که خط سه را اینا بهینه کردن زمین اند سازی را گرفتند ولی بعدش متاسفانه....
رسول ازاراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
خدابه دکترکریمی خیربده.استاندارسیاسی است ودلسوزمردم نیست.بقیه مسولین چراسکوت کردند.اچراهیچ مسولی پیگیری نمیکنه.هرچی فریادبزنیم به جایی نمیرسه مسولین مملکتی هم ساکت هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
دکتر کریمی تو رو خدا شما حداقل به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنید ، مگر در نماز عیدفطر نفرمودند مدیرانی که فیشهای نجومیدارند باید عزل بشن و باهاشون برخورد بشه؟؟؟

من رای دادم به شما که حق من جوون رو بگیرید.
علی
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
سلام. در شرکت ماشین سازی اراک هرروز اعتصاب وقاشق زنی است.علت آن هم روی کارآمدن مدیرعامل غیر بومی می باشداز روزی که روی کارآمده افراد بی تجربه وضعیف که عمدتاً همشهری خودش می باشد را در راس قرارداده وبه جای اینکه به فکر کارگرفتن وتولید باشه به دنبال مسائل حاشیه ای و عزل ونصب های جهت دار است .
محسن
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
سلام دکتر من به شما رای ندادم. ولی دمت گرم. حق مردم را بگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
آقای دکتر با سلام. من با پدرتان همکار بودم بسیار مرد دستکاری بود و شما برازنده چنین پدری. واقعیت آنست که را در فضای پلیسی قرار داده اند کافیست نگاهی به بازیگران های آقای بیاندازید که چگونه سعی در ایجاد رعب و وحشت را دارند . دارند که با دادن پست های مندراورد ی برایشان آنها را انداختند بجان مردم و مرتب برای آقاینوشابه باز میکنند وقتی وارد میشوی انگار وارد شهر رقه. سوریه شده ای اگر حرفی خلاف بزنی سریع اخراجی میکنن. بهتر است نگاهی بیاندازید فقط آنهایی میتوانند آزادانه. حرف بزنند که از آقای تعریف میکنند. بقیه حقی برای ابراز نظر ندارند در صورت ابراز مخالفت سریعا چماقداران وارد عمل میشوند نام بردن از حقوق نجومی مدیر جرم سنگین دارد
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
وقتي به منشيه مخصوصش ٦ ميليون حقوق ميده معلومه چكاره هست،اقاي .... ما كارگرها يه مو از .... را با صدتا مثل تو عوض نميكنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
خدمت خانواده محترم. شهدا در صورتیکه مدیر عامل به خواسته های بحق ايثارگران پاسخ ندهد هماهنگی لازم جهت رفتن نزد رهبر بزرگ انقلاب. انجام گرفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
با سلام وخسته نباشید به تابناک عزیز. از مسئولین استان. استدعا داریم بدون جانبداری و رعایت کامل بیطرفی. مسایل واتفاقات. پیش آمده در ایرالکو را مجدانه بررسی و در صورت صحت تخلفات مطرح شده از سوی مدیریت ایرالکو جهت تلطيف افکار عمومی. اقدامات لازم را انجام دهد
آدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
سلام دکتر جان. مواظب قرارداد جدید ایرالکو با طرف چینی باشید.
فریدون از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
باسلام وخسته نباشید به تحریریه تابناک و هم اینطور دکتر کریمی منتخب مردم ، دکتر جان هم اینطور که فرمودید نباید مردم برای تفریح در بلوارها و میادین شهر بنشینند ولی بیایید مردانه هرکاری که میتوانید برای این مردم انجام دهید بخدا کلی خجالت می کشیم زمانیکه یکی از فامیلها یا دوستانمان از شهرستان به اراک می آیند توی این می مانیم که برای تفریح حالا یه چند ساعتی اینها را کجا ببریم اون از پارک جنگلی که فقط کمی در حاشیه جاده قابل نشستن می باشد و در داخل پارک چند سالیست که برای آب نما گود برداری شده و همینطوری مانده و فضای پارک را مخوف کرده و پارکهای دیگر که باکوچک بودنشان توی این شبهای تابستان جا برای سوزن انداز نیست داخل شهر هم اگر کاری داشته باشی جا برای پارک ماشین هم پیدا نمی کنی و کمبود پارکینگ کاملا محسوس است هرچند اینها و هزاران درد وکمبودی که در این مثلا کلان شهر وجود داره مربوط به کارهای شهر دار می باشد ولی فشار شما به مسئولین شهر هم با توجه به سابقه خوب شهردار بودنتان خالی از لطف نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار