تابناک: عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس، محرومیت آموزشی را دلیل اصلی میانگین پایین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان دانست و گفت: امکانات پایین در مناطق محروم سبب شده که دانش‌آموزان نتوانند امتحانات نهایی را با نمره خوبی پشت‌سر گذارند.
کد خبر: ۲۴۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶ 16 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به میانگین پایین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان، گفت: سال‌هاست که بحث برداشتن کنکور و  انتخاب متقاضیان در رشته‌های مختلف دانشگاهی بر اساس معدل، مطرح شده است اما به‌دلیل معدل‌های پایین دانش‌آموزان، این امر مخالفت‌های متعددی به دنبال داشته و اکنون پس از سال‌ها مجادله، سهم معدل در کنکور تنها 25 درصد است؛ درواقع باید یکی از دلایل نمرات پایین را کیفیت نامناسب آموزشی در برخی از شهرها و مناطق دور افتاده دانست تا جایی که چندین درس توسط یک معلم با معلومات معمولی تدریس می‌شود.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی نبود امکانات آموزشی سبب می‌شود دانش‌آموز نتواند در رشته‌ مورد علاقه خود که در آن استعداد دارد ادامه تحصیل دهد به همین دلیل با اشتیاق درس نخوانده و امتحانات را نیز با موفقیت پشت سر نمی‌گذارند.

وی اظهارکرد: مناطقی هم در تهران و شهرهای بزرگ وجود دارد که میانگین نمرات آن‌ها 17 یا 18 است و در مناطق محروم  میانگین نمرات حتی 8 یا 9 نیز رسیده است که این عوامل باعث می‌شود در مجموع میانگین کاهش پیدا کند.

فلاحتی ادامه داد: با یک نگاه دقیق‌تر متوجه می‌شویم معدل دانش‌آموزان پسر پایین‌تر از  معدل دختران است و به واقع پسران به دلایل مختلفی مانند ورود هر چه سریع‌تر به بازار کار و... کمتر به درس اهمیت می‌دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اشاره کرد: وضعیت معیشتی و مشکلات متعدد معلمان را نیز می‌توان به این مسئله مرتبط کرد اگر چه میزان استاندارد بودن سوالات امتحانات نهایی نیز جای بحث و بررسی دارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار