تابناک: سخنگوی شورای عالی استان ها گفت : تصویب بند 2 و 3 برنامه ششم توسعه سبب خواهد شد شهرداری های سراسر کشور به یک دستگاه دولتی تبدیل شوند.
کد خبر: ۲۴۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 13 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، احد چگینی، سخنگوی شورای عالی استان ها گفت: در شورای عالی استان ها به دنبال این هستیم که بند 2 و 3 برنامه ششم توسعه که در راستای کاهش نقش شهرداری ها و شوراها است تصویب نشود.

چگینی عنوان کرد: در صورتی که این دو بند به تصویب برسند، شهرداری ها نیز نقش اصلی خود را از دست داده و به یک نهاد دولتی تبدیل می شوند.

سخنگوی شورای عالی استان ها با اشاره به مذاکرات شهردار تهران با نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: شهردار تهران به نمایندگی از شهرداران سراسر کشور در حال مذاکره با نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی است و امیدوار هستیم با مذاکرات صورت گرفته، استقلال شهرداری ها در دریافت مالیات بر ارزش افزوده از بین نرود.

وی ادامه داد: در صورت تصویب پیشنهاد مطرح شده، مالیات بر ارزش افزوده به حساب خزانه دولت واریز می شود و شهرداری ها برای گرفتن سهم خود باید موافقت نامه دریافت کرده و منتظر نظر سازمان برنامه ریزی بمانند.

چگینی با بیان اینکه «عده ای به دنبال فربه کردن دولت هستند» اذعان کرد: اینکه بخواهیم تمام وظایف شوراها و شهرداری ها را به دولت بدهیم هیچ ثمره ای به جز فربه کردن دولت نخواهد داشت و باید به دنبال این باشیم که شهرداری ها به مدیریت شهری ارتقا پیدا کنند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار