تابناک: رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۱۱۷ واحد صنفی در استان مرکزی، به علت تخلفاتی همچون گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت پلمب شدند.
کد خبر: ۲۴۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 13 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، جمشید زند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال گذشته چهار هزار و ۲۵۰ پروانه کسب در این استان صادر شده است که از این رقم دو هزار و ۴۳۰ پروانه کسب مربوط به شهرستان اراک است.

زند بیان داشت: همچنین در این مدت یک هزار و ۲۱۳ پروانه کسب به دلیل تخلفات در اراک باطل شده و دو هزار و ۱۱۸ واحد صنفی نیز در استان مرکزی پلمب شده که از این تعداد ۷۴۹ مورد مربوط به شهر اراک است. 

وی تصریح کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۸۹۴ مورد فک پلمب واحدهای صنفی در استان صورت گرفته که ۶۷۵ مورد آن متعلق به اراک است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی بیشترین تخلفات را عدم درج قیمت، گرانفروشی و کم فروشی عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته ۵۱هزار و ۹۷۰مورد بازرسی از واحدهای صنفی از سوی بازرسان اتاق اصناف در استان انجام گرفته که ۱۹هزار و ۱۵۸مورد بازرسی مربوط به اراک است.

۴۰۰۰مورد شکایت از واحدهای صنفی استان مرکزی در دست بررسی

وی تعداد پرونده های شکایت تشکیل شده در ارتباط با انواع تخلفات واحدهای صنفی در سال گذشته در استان را چهار هزار و ۸۴ پرونده اعلام کرد و اظهار داشت: از این رقم دو هزار و ۶۷۲ پرونده مربوط به تخلفات واحدهای صنفی اراک است. 

زند همچنین مجموع ارزش ریالی جریمه های نقدی واحدهای صنفی در سال گذشته را شش میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: طی دو ماه ابتدای سال جاری نیز ۳۸۷ پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل شده که از این رقم ۱۹۶ پرونده مربوط به اراک است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی همچنین گفت: طی این مدت تعداد واحدهای پلمب شده متخلف در استان، ۲۲۴ مورد بوده و ۱۸۹ مورد نیز فک پلمب انجام شده و ۷۲۷ پروانه واحد صنفی در استان صادر شده است.

زند گفت: اصناف به لحاظ دارا بودن پایگاه اجتماعی و فرهنگی در میان اقشار جامعه به عنوان بازوی اجرایی دولت، در اقتصاد کلان نقش مهم دارند.

وی تقویت روحیه رقابت و کارآفرینی، افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال را ویژگی های خاص اصناف عنوان کرد و افزود: مزیت های دیگر اصناف را در مقایسه با صنعت می توان در انعطاف پذیری بالا، نیاز به سرمایه گذاری کمتر و کارایی بالاتر سرمایه، اشتغالزایی بیشتر و ارزان تر و خلاقیت و نوآوری بیشتر جستجو کرد.

زند اظهار داشت: نقش اصناف در حوزه های مختلف به خصوص بخش تولید به عنوان بنگاه های کوچک اقتصادی و شبکه توزیع کالا و خدمات و همچنین ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان، دارای اهمیت ویژه است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در مورد تعیین تکلیف وضعیت تحت پوشش قرار گرفتن برخی از اصناف خدماتی گفت: در مورد آژانس ها و تاکسی تلفنی ها، حمل و نقل بار و مسافر، شبهه ای وجود داشت که فعالیت این اصناف خدماتی باید زیر نظر شهرداری ها قرار گیرد که در این راستا بخشنامه ای صادر شد . اعلام کرد این صنوف زیر نظر اتاق اصناف قرار دارند و باید از اتاق اصناف پروانه کسب دریافت کنند.

زند ادامه داد: همچنین در کمیسیون نظارت دولت نیز مصوب شد که تمامی رستوران های سنتی، هتل ها، اماکن گردشگری باید از اتاق اصناف پروانه کسب دریافت کنند تا بتوانند به طور قانونی به فعالیت بپردازند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در پایان اظهار داشت: پیگیری برای تسهیل و تسریع صدور پروانه واحدهای صنفی و ساماندهی صنوف خدماتی در دستور کار اتاتق اصناف استان مرکزی قرار دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار