تابناک: مدعیان کسب اکثریت، شکست بر سر ریاست مجلس را شکست و سرخوردگی دیگری بعد از خبرگان می دانند. همچنین وادار نمودن عارف به انصراف و خالی نمودن صحنه نیز، خطر انشقاق درونی و چالش با بدنه اجتماعی را رقم می زند.
کد خبر: ۲۳۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 27 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مشرق، دکتر رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک در یادداشتی به تحلیل وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات هیات رئیسه مجلس پرداخت و نوشت:

مقدمه :

در 8 خرداد 95 فعالیت مجلس دهم آغاز می شود؛ اما یک مسأله برای اصلاح طلبان و عارف همچنان حل نشده باقیمانده است. ماندن و باختن یا رفتن و باختن ؟

خاتمی معتقد است :

خاتمی در دیدار با برخی فتنه گران گفته : « بهتر است عارف به جای تاکید بر ریاست مجلس شخصاً ریاست کمیسیون اصل 90 را بر عهده بگیرید. چون کمیسیون اصل 90 نهادی است که حتی می‌تواند زیرمجموعه‌های رهبری را هم بازرسی کند. در کمیسیون‌های مجلس فقط کمیسیون امنیت ملی و اصل 90 مهم است. کمیسیون امنیت ملی از مسائل مهم مطلع می‌شود و کمیسیون اصل 90 هم قدرت اجرایی دارد. »

عارف می گوید :

عارف با ناخشنودی از اظهارات خاتمی، گفته : « نمایندگان فراکسیون امید و بالتبع آن مردمی که رای دادند از من انتظار دارند که تا آخرین لحظه بر سر ریاست مجلس رقابت کنم اگر قرار باشد کنار بکشم این خیانت به رای مردم است و من هرگز این کار را نخواهم کرد

نتیجه :

اصلاح طلبان شرایط بغرنجی دارند. مدعیان کسب اکثریت، شکست بر سر ریاست مجلس را شکست و سرخوردگی دیگری بعد از خبرگان می دانند. همچنین وادار نمودن عارف به انصراف و خالی نمودن صحنه نیز، خطر انشقاق درونی و چالش با بدنه اجتماعی را رقم می زند./

پایان پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار