تابناک: صدوق که فرزند روحانی مبارز، شهید حجت الاسلام محمد صادق صدوق بود، مدرک کارشناسی شیمی خود را از دانشگاه تبریز اخذ کرد. کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست، کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی و دکترای علوم محیط زیست از دیگر مدارج تحصیلی بود که این چهره طی کرد.
کد خبر: ۲۱۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 13 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، پیکر دکتر محمدباقر صدوق از مدیران و پیشکسوتان محیط زیست کشور روز چهارشنبه 25 فروردین 95 با حضور جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و استانی، تشکل های زیست محیطی و مردم در قطعه دو صالحین آرامستان اراک به خاک سپرده شد.

مراسم ختم وی نیز عصر امروز با حضور استاندار استان مرکزی و معاونین وی، فرماندار اراک، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی محیط زیست، محیط بانان سراسر کشور، اعضای سمن های زیست محیطی و مردم خوب اراک در مسجد حاج‌آقا صابر واقع در خیابان شهید بهشتی اراک برگزار شد.

پیکر دکتر محمد باقر صدوق در اراک تشییع و به خاک سپرده شد

آن مرحوم مدیریت کل حفاظت محیط زیست استان های مرکزی، هرمزگان، تهران و خراسان را در کارنامه کاری خود دارد و در دولت نهم و دهم نیز به عنوان معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور ارائه خدمت نمود.

مرحوم دکتر محمدباقرصدوق فرزند روحانی مبارز، شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق صدوق بود که در سال 1320 در شهر قم چشم به جهان گشود و نیمه شب 22 فروردین در خانه شخصی اش واقع در تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

آئین تشییع پیکر آن مرحوم روز گذشته نیز با حضور جمعی از مسئولان و فعالان زیست محیطی کشور در سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شده بود.

پیکر دکتر محمد باقر صدوق در اراک تشییع و به خاک سپرده شد

صدوق مسئولیت ‌های گوناگونی در سازمان حفاظت محیط زیست از جمله معاونت محیط طبیعی سازمان، مدیر کل محیط زیست استان تهران و مدیرکل محیط زیست استان مرکزی را در پرونده کاری خود داشت.

صدوق که فرزند روحانی مبارز، شهید حجت الاسلام محمد صادق صدوق بود، مدرک کارشناسی شیمی خود را از دانشگاه تبریز اخذ کرد. کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست، کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی و دکترای علوم محیط زیست از دیگر مدارج تحصیلی بود که این چهره طی کرد.

پیکر دکتر محمد باقر صدوق در اراک تشییع و به خاک سپرده شد

وی در سال های پس از انقلاب سمت هایی از جمله کارشناس محیط زیست، مدیرکل محیط زیست استان خراسان، مدیرکل محیط زیست استان مرکزی، مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان، مدیرکل محیط زیست استان تهران، سرپرست دفتر برنامه ریزی سازمان محیط زیست و معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان را عهده دار بود.

صدوق در سال 1378 از سوی سازمتن مردم نهاد 'جبهه سبز ایران' به عنوان مدیر نمونه سازمان محیط زیست در کشور، در سال 1380 به عنوان پژوهشگر برگزیده کشور و در سال 1381 به عنوان پژوهشگر برگزیده استان مرکزی معرفی شد.

محمد باقر صدوق که از بیماری قلبی رنج می برد، 22 فروردین دار فانی را وداع گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار