وکیل صدمات بدنی وظیفه بررسی اتفاقات پیش‌آمده و میزان خسارت جانی وارد شده به موکل خود را برعهده دارد. این افراد باید برای دریافت دیه تصادفات از بیمه اقدام کنند. وکیل صدمات بدنی ناشی از تصادفات در این زمینه تحصیلات دانشگاهی و مجوز وکالت دارد .
کد خبر: ۱۱۵۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ 11 March 2024

وکیل صدمات بدنی ایرانی برای تصادفات

IranianAttorney.net - اگر ایرانیان در خارج از کشور دچار سوانح رانندگی و تصادفات شوند؛ برای دفاع از حق خود نیاز به وکیل صدمات بدنی ایرانی دارند. این وکلا، کارشناسان حرفه‌ای و تخصصی در زمینه سوانح و تصادفات هستند. به‌همین‌دلیل، برای مشاوره حقوقی و انجام امور قضایی مربوط به تصادفات بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

وکیل صدمات بدنی وظیفه بررسی اتفاقات پیش‌آمده و میزان خسارت جانی وارد شده به موکل خود را برعهده دارد. این افراد باید برای دریافت دیه تصادفات از بیمه اقدام کنند. وکیل صدمات بدنی ناشی از تصادفات در این زمینه تحصیلات دانشگاهی و مجوز وکالت دارد. با استخدام بهترین وکیل ایرانی صدمات بدنی در خارج از کشور، ایرانیان نگرانی از بابت دریافت حق و حقوق خود نخواهد داشت.

وکیل صدمات بدنی ایرانی چه کسی است؟

وکیل جراحات بدنی به شخصی گفته می‌شود که با دعاوی مدنی آشنایی کاملی دارد. این وکلا با جمع‌آوری مدارک و شواهد، از حق ایرانیان آسیب‌دیده در تصادفات دفاع می‌کنند. خسارات جانی که یک فرد در زمان تصادف به آن وارد می‌شود، شامل نقص دائمی عضو، قطع عضو یا سایر آسیب‌های بدنی هستند.

وکیل خبره و متخصص در امور حقوقی مربوط به تصادفات به عنوان نماینده ایرانیان خارج از کشور در دادگاه حاضر می‌شود. این افراد باید بی‌گناهی موکل خود و مقصر بودن طرف مقابل را به اثبات برسانند. در این‌صورت، قاضی دادگاه میزان خسارات جانی وارد شده به موکل ایرانی را تعیین می‌کند.

اگر تصادفات به صورت غیرعمد اتفاق بیفتند، در کوتاه‌ترین زمان حل‌وفصل می‌شوند‌. همچنین اگر وسیله نقلیه فرد دارای بیمه باشد، تمام خسارات از طرف شرکت بیمه به فرد آسیب‌دیده پرداخت خواهد شد.

وکیل صدمات بدنی ایرانی در زمان تصادفات رانندگی چه وظیفه‌ای دارد؟

صدمات بدنی ناشی از تصادف یکی از مهمترین عواملی است که باید در دعاوی مربوط به تصادفات رانندگی مطرح شود. وکیل تصادفات باید مقصر را شناسایی کند و حتی با او به مذاکره بپردازد. وکلای ایرانی جراحات بدنی، قاضی را از شدت صدمات بدنی وارد شده به موکل خود آگاه می‌کنند.

این وکلا با زبان فارسی و انگلیسی آشنا هستند و در انتقال قوانین مربوط به تصادفات، با ایرانیان ارتباط راحت‌تری برقرار خواهند کرد. در کل وکلای جراحات شخصی ایرانی وظایف زیر را بر عهده دارند:

تشکیل جلسات مشاوره با موکل برای بررسی آسیب‌های بدنی

یکی از مهمترین وظایف این افراد اجرای عدالت است. وکیل صدمات بدنی ایرانی با مسائل حقوقی مربوط به تصادفات و خسارات جانی آشنایی دارد. قوانین صدمات جانی پیچیدگی‌های مربوط به خود را دارند که تنها یک وکیل متخصص قادر به درک آن‌ها است. مشاوره حقوقی از جمله اقدامات اولیه‌ای است که یک وکیل صدمات بدنی باید در انجام آن کوشا باشد.

مدت زمان جلسات مشاوره با توجه به شدت صدمات، ممکن است کوتاه یا طولانی باشد. همچنین طول دوره درمان نیز در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت، صورت‌جلسه‌ای توسط وکیل تنظیم می‌شود که باید آن را به دادگاه ارائه دهد.

جمع‌آوری شواهد و مدارک موجود

این وکلا باید بعد از عقد قرارداد، به‌دنبال شواهد و مدارک لازم برای اثبات بی‌گناهی موکل خود باشند. گزارشات پلیس، صحبت با شاهدان عینی، گزارش پزشکی، بررسی صحنه تصادف و شواهدی از این قبیل به پیشرفت پرونده کمک بسیاری می‌کنند. این مدارک باید در اسرع وقت به دادگاه ارائه شوند که مراحل قانونی سریع‌تر برای دریافت خسارت و دیه انجام گیرد.

صحبت و گفت‌وگو با شرکت‌های بیمه

یکی از وظایف بسیار مهم وکیل صدمات بدنی ایرانی مذاکره با شرکت‌ها بیمه است؛ زیرا بسیاری از وسایل نقلیه دارای بیمه سرنشین هستند و هزینه بیمارستان و صدمات بدنی افراد را پوشش می‌دهند. این وکلا با ارائه مدارک پزشکی و تصادف موکل خود میزان خسارتی که باید توسط شرکت بیمه پرداخت شود را مشخص می‌کنند.

حضور در دادگاه برای دادخواهی

یک وکیل صدمات جانی میزان خسارت بدنی موکل خود را مشخص می‌کند و مدارک پزشکی او را به دادگاه ارائه می‌دهد. این افراد راهنمای بسیار خوبی برای دفاع موکلان از حقوق‌شان هستند.

درصورتی‌که، مذاکره با طرف دعوی تاثیری در حل آن اختلاف نداشته باشد، وکیل باید برای موکل خود شکایت‌نامه تنظیم‌کند. در این صورت طرفین وارد دعوی قضایی می‌شوند. وکیل صدمات بدنی ایرانی با مراحل دادرسی به‌طور کامل آشنا است و از حق موکل خود با حضور در دادگاه دفاع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

https://www.tabnak.ir/fa/news/1214738/وظایف-بهترین-وکیل-صدمات-بدنی-ایرانی

توجه داشته باشید که این مطلب راهنمایی عمومی برای انتخاب وکیل ایرانی است و نکات قانونی را پوشش نمی‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار