امام جمعه اراک:
امام جمعه اراک گفت: منابع ملی باید در جهت رونق تولید، افزایش صادرات و در نهایت توسعه اقتصادی کشور بکار گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 08 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: ساماندهی تولید و تقویت اصولی این بخش مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید این نقشه مترقی به همت ظرفیت‌های انسانی و امکانات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی عملی شود.

وی ادامه داد: صنایع و معادن کشور و استان مرکزی برای جلوگیری از خام فروشی به جذب فناوری نو نیاز دارند که این مهم باید بدون احساس وابستگی به خارج و با همت بلند و برنامه‌ریزی اصولی مهندسان داخلی محقق شود.

امام جمعه اراک پرهیز از مصرف‌گرایی و نقش‌آفرینی آحاد جامعه در رونق تولید را از دیگر عوامل موثر در توسعه اقتصادی دانست و گفت: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف‌گرایی و زندگی اشرافی، کشور را مشکلات اقتصادی مواجه می کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با ابراز نگرانی از واردات سه میلیارد دلار بنزین گفت: ارز ملی باید در جهت رشد و سرمایه گزاری ملی و تأمین نیازهای ضروری بکار گرفته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش میزان مسافرت‌ها و دید و بازدیدها اصلاح الگوی مصرف انرژی به خصوص در زمینه منابع آب باید در جامعه جدی گرفته شود.

درختکاری گامی در جهت مهار آلایندگی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به هفته درختکاری نیز گفت: درختکاری و ترویج فرهنگ استفاده بهینه از منابع طبیعی، سرمایه‌ای در راستای مهار آلایندگی هوا و حفظ و احیای داشته‌های طبیعت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: استان مرکزی به خصوص کلانشهر اراک در زمینه آلودگی هوا با مشکلات زیادی روبه رو است که این مهم تنها با گسترش فرهنگ درختکاری و حفاظت از مراتع امکان پذیر است.

وی افزود: گسترش فضای سبز و حراست از مراتع و جنگل‌های استان ضمن تاثیر در زیبایی بصری و محیطی و سلامت هوا، در ایجاد فضاهای بانشاط تفریحی و ورزشی برای خانواده‌ها نیز حائز اهمیت است.

ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقرب بیشتر به خداوند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت نورانی و طلایی برای تقرب بیشتر به خدا است بنابراین باید از لحظه لحظه آن برای نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه استفاده کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، باید در راستای ترویج فرهنگ قرآن و ولایت و احسان به دیگران بیشتر تلاش کرد.

وی یادآور شد: اطعام ایتام، محرومان و نیازمندان در ماه مبارک رمضان سنت حسنه نبوی، علوی، فاطمی و حسینی است که باید پررنگ تر شود.

امام جمعه اراک گفت: ماه مبارک رمضان، ماه محبت، دوستی، صمیمیت، صفا و مهربانی است و همه میهمان خداوند هستند که باید خود را برای ورود به آن آماده تر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار