معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: نامزدهای متخلف دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 29 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی،«محسن خیرمند»افزود: داوطلبینی که به اموال عمومی در مهلت قانونی تبلیغات شهری خسارت وارد کردند، ملزم به جبران خسارت هستند.

وی بیان کرد: داوطلبین متخلف از ۲ حیث قضایی به سبب ارتکاب جرم و نیز جبران خسارت برای مسئولیت مدنی و حفظ حقوق بیت المال باید پاسخگو باشند و در وهله اول دستگاه‌های خدمات رسان ملزم شدند میزان خسارت را برآورد و ضمن اعلام به مرتکبین، آنها را دعوت به جبران خسارت کنند و در صورت امتناع داوطلب علیه او دادخواست حقوقی ارائه و شکایت کیفری مطرح کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: از هشت سال پیش تاکنون این معاونت در ایام انتخابات، در خصوص پیشگیری از تبلیغات غیر مجاز اقداماتی را صورت داده که تاثیر خوبی در کاهش تخلفات انتخاباتی داشته است.

خیرمند افزود: بنابراین به رغم این‌که تبلیغات، جزء حقوق ابتدایی هر کاندیداست ولی در تبلیغات امسال بی‌اخلاقی‌هایی توسط کاندیداها مشاهده شد که جلوه نامناسب آن را در آسیب رساندن به تاسیسات شهری دیده شد که البته این امر از چشم اعضاء کمیته رصد تخلفات انتخاباتی دادگستری کل استان مرکزی به دور نمانده است و داوطلبین متخلف ملزم به جبران خسارت هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: تشکیل کمیته رصد تخلفات انتخاباتی یکی دیگر از اقداماتی بود که به منظور حفظ حقوق مردم صورت گرفت و طی برگزاری جلسات با دستگاه های نظارتی و خدمات رسان، یک روز مانده به انتخابات، اسامی نامزدهای متخلف براساس مستندات و دلایل موجود احصاء شد.

خیرمند افزود: افرادی که قصد ورود به خانه ملت را دارند، قبل از هرچیز باید حفظ حقوق مردم را اولویت قراردهند و فردی که اموال مردم را تضییع می‌کند بدون شک نمی‌توانند از حقوق آنها دفاع کند.

این مقام قضایی ادامه داد: دستگاه قضایی به طور جدی نسبت به بیت المال حساس است و اگر قانون اجازه دهد اسامی نامزدهای متخلف را جهت اطلاع مردم منتشر می‌کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار