دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در استان مرکزی گفت: از نمایندگان مجلس آینده انتظار توجه و رسیدگی به مسئله معیشت، کنترل تورم و ایجاد شغل و مسکن را داریم.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 18 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا ،عبدالرحیم علیپور  اظهار کرد: «جمعیت حامیان انقلاب اسلامی» و «جبهه حامیان مردم» دارای مجوز رسمی از وزارت کشور هستند و فعالیت های گسترده ای را ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی ساماندهی و آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون این دو تشکل بین ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر را در سطح استان مرکزی سازمان دهی کرده‌اند و برای هر شهرستان حدود ۶۰۰ حکم مسئولیت صادر شده است، افزود: با احتساب عوامل و اعضای جبهه حامیان مردم و جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، حدود ۲۰ هزار نفر در سامانه این دو تشکل، عضویت رسمی دارند. برنامه ریزی های لازم برای انتخابات پیش رو انجام شده است و تا امروز ۵۳۰ جلسه در روستاها و شهرهای استان با حضور اقشار مختلف اعم از دانشجویان، بانوان، جوانان، اصناف و بازاریان، ورزشکاران، کشاورزان و ... برگزار شده است. 

دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در استان مرکزی با اشاره به اینکه جلسات در اماکن عمومی و نقاط مختلف شهر برگزار شده و با بیش از ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر در این ۵۳۰ جلسه به صورت مستقیم نشست و گفت و گو داشتیم، تصریح کرد: در تمام جلسات بحث مشارکت حداکثری با استناد به آیات و روایات و عقل و منطق بیان شد. این کشور براساس مردم سالاری دینی شکل گرفته است و تمام ارکان از جمله شوراها براساس رای مردم ایجاد می شود و مردم را به مشارکت حداکثری تشویق می کنیم.

وی اظهار داشت: مجلس اختیارات زیادی دارد، قانون‌گذاری در تمام حوزه ها، ریل گذاری درست، تذکر و سوال از وزرا و استیضاح، تحقیق و تفحص و بررسی بودجه کل کشور از وظایف عمده مجلس است و بر این اساس، جایگاه بالایی دارد به همین دلیل از مردم دعوت می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنند و خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند، چراکه عدم مشارکت در انتخابات به معنی ارائه مجوز تصمیم گیری توسط دیگران است.

فراتر از نگاه های قومی و قبیله ای رای بدهیم

علیپور تاکید کرد: با توجه به اینکه این مسئولیت ها بسیار سنگین است، پیشنهاد می کنیم که مردم صرفا براساس نگاه های قومی و قبیله ای و دوستی و ... به افراد رای ندهند، همه جوانب یک نامزد از جمله تخصص، اخلاق، روحیه تعامل، پاک دستی و فعال بودن، دلسوز و خادم مردم بودن، ... مورد ارزیابی قرار گیرد و فردی را انتخاب کنند که برای مردم و کشور دل بسوزاند و انتخابی اصلح صورت گیرد.

وی اضافه کرد: جبهه و جمعیت براساس یک ساختار مشخص فعالیت دارد و حضور در بین اقشار مختلف نیز در دستور کار قرار گرفته است چراکه به دنبال مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح هستیم و حتما باید با تحقیق و بررسی و مطالعه افراد را انتخاب کرد.

ویژگیهای نامزدهای مورد حمایت جمعیت حامیان انقلاب اسلامی چیست؟

علیپور گفت:  در انتخابات مجلس شورای اسلامی، استان مرکزی هفت کرسی دارد و تا امروز گزینه‌هایی در حوزه‌های انتخابیه «اراک، خنداب و کمیجان»، «خمین» و «محلات و دلیجان» مورد حمایت جبهه و جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان قرار گرفته‌اند و در باقی حوزه ها در حال بررسی نهایی و رایزنی هستیم که طی سه تا چهار روز آینده گزینه های قطعی و مورد حمایت جبهه و جمعیت معرفی می شوند.  

وی با بیان اینکه گزینه های مورد حمایت در جلسات مختلف توسط تیم کارشناسی و با حضور مردم در جلسات چند ساعته مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: ۵۰ جلسه بررسی نامزدها برگزار شد و کمیته انتصابات با محوریت گزینش نامزدهای برتر از حیث دانش، تخصص، تعهد، پاکدستی و کارآمدی و ... اقدام به امتیازدهی کرد و تا امروز به گزینه‌هایی رسیده ایم.

رییس جبهه حامیان مردم در استان مرکزی با اشاره به فعالیت شورای نویسندگان ذیل جبهه و جمعیت برای جلب مشارکت حداکثری، افزود: تا امروز صدها مقاله، مصاحبه، کلیپ و ... در قالب محتوای انتخاباتی تهیه و در فضای رسانه ای و مجازی بازنشر شده است. از طرفی در تمام شهرستان های استان جمعیت و جبهه فعال هستند و جلسات مناظره گونه دارند و در ایام تبلیغات انتخابات در تمام شهرستان‌ها جلسه پرسش و پاسخ و سخنرانی و نشست‌های خبری و میزهای خبر با نامزدها نیز برگزار خواهد شد.

علیپور با بیان اینکه عملکرد مجلس یازدهم مورد رضایت مردم نبود و امیدواریم که مجلس دوازدهم عملکرد مثبت و رضایتمندانه‌ای داشته باشد، گفت: یکی از کارکردهای احزاب، مطالبه‌گری است. برای اینکه مطالبه گری که اساس فعالیت حزبی است، قوی باشد، از افراد مورد حمایت، میثاق نامه‌ای دریافت می کنیم که شخص طی آن متعهد می شود سیاست های کلی، حرکت در مسیر نظام و قانون اساسی، مطالبه گری از وزرا و ... را در چارچوب فعالیت های خود بگنجاند و اگر قصوری صورت گیرد در گام نخست، تذکر شفاهی و خصوصی، سپس تذکر کتبی و بعد از آن تذکر حضوری داده می شود و اگر این موارد مورد بی توجهی قرار گیرد به شکل رسانه ای و افشای میثاق نامه مردم را از عمل اشتباه و عدم انجام وظایف نمایندگی آگاه می کنیم.

مطالبات از نمایندگان

علیپور با تاکید بر اینکه مهمترین خواسته و مطالبه ما از گزینه های مورد حمایت توجه جدی به مسئله معیشت مردم، کنترل گرانی و تورم، اشتغال  و مسکن است، بیان کرد: امروز در زمینه دفاعی، موشکی، علمی، درمانی، نانو تکنولوژی، هسته ای، امنیتی، توسعه زیرساخت ها همچون آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی و راه و جاده موفقیت های بزرگی کسب کرده ایم که در قیاس با رژیم سابق قابل مقایسه نیست، اما در زمینه تورم، گرانی، اشتغال همچنان مردم دچار چالش هستند. نماینده اختیار قانونی دارد و باید قانون وضع کند و بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

مسکن، مشکل جدی مردم

وی گفت: امروز مردم در موضوع مسکن دچار مشکل جدی هستند، نمایندگان مجلس باید در این حوزه ورود کرده و اگر نیاز به قانون جدید هست در این خصوص اقدام کنند. سودی که بانک ها از مردم می گیرند را کاهش دهند و دولت را موظف به تامین و توسعه زیرساختها کنند، قطعا اگر قانون وضع کنند و پیگیر اجرای آن باشند مردم خشنود می شوند.

وی تصریح کرد: مطالبه ما از نمایندگان مجلس رسیدگی و توجه بیشتر به مسئله معیشت، مبارزه با تورم، کنترل گرانی و ایجاد اشتغال و مسکن است.

وی افزود: مردم ایران بهترین مردم هستند که هیچ مشکلی با اسلام و انقلاب  ندارند، از طرفی مسئولان باید به مطالبات مردم بیشتر توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار