مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: تاکنون ۷۰۰ متقاضی جوانی جمعیت در شهر امیرکبیر وجود دارد که تأیید نهایی شدند.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ 17 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی،سعید میرزایی ظهر شنبه در نشست خبری در شهر جدید امیرکبیر با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب ساخت واحدهای مسکونی در شهر جدید امیرکبیر، اظهار کرد: اجرای قانون جوانی قانون جمعیت در کلانشهر اراک برعهده شهر جدید امیرکبیر است.

وی در خصوص طرح جوانی جمعیت افزود: طرح جوانی جمعیت از جمله طرح‌های مورد تأکید ریاست جمهور و مقام معظم رهبری که مسئولیت اجرای آن در استان برعهده شهرهای جدید است. در قانون جدید اهدای زمین 200 متر به این طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شده است، تاکنون 700 متقاضی جوانی جمعیت در شهر امیرکبیر وجود دارد که تأیید نهایی شدند و در انتظار تخصیص زمین هستند. طرح تفصیلی حد تفکیک زمین‌ها 300 متر است و متقاضی باید مازاد 200 متر را به قیمت روز و کارشناسی به حساب دولت واریز کند.

وی با یادآوری اعطای ۹۷ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به متقاضیان گفت: خانواده‌های چند فرزندی در طرح جوانی جمعیت اولویت هستند.

میرزایی با اشاره به شتاب ساخت مسکن در دولت سیزدهم اضافه کرد: از سه ماهه اول سال آینده ۵۰ واحد مسکونی در هر ماه در شهرهای جدید استان مرکزی به متقاضیان تحویل می‌شود.

میرزایی با اشاره به ساخت ۲ مدرسه، یک پاسگاه انتظامی و درمانگاه در شهر جدید امیرکبیر افزود: با توجه به تقاضا برای استفاده از دبیرستان در این منطقه باید طرح ساخت دبیرستان برای ۷۰ دانش‌آموز که روزانه به اراک تردد دارند در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: خط انتقال پساب ۵۰۰ مترمکعب و استفاده از آن برای فضای سبز در شهر جدید امیر کبیر در بهار امسال آغاز شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی ادامه داد: جدا سازی آب شرب از آب خاکستری در محله جدید شهر جدید امیرکبیر در دستور کار شرکت است و ساخت شهر هوشمند و استفاده از فیبر نوری نیز هم در حال پیگیری است و در ۲ ماه آینده اجرای آن عملیاتی می‌شود.

میرزایی گفت: به منظور استفاده از قطار بین شهری و سهولت در جابجایی ساکنان شهر جدید امیرکبیر این طرح‌های متعدد با مشاوران بسته شده که طراحی قطار بین شهری انجام و اکنون نامه به راه آهن کشور ارسال شده تا این طرح به شرکت تحول، و اجرای آن آغاز شود.

وی هزینه اجرای طرح قطار شهری را به صورت ۵۰ درصد برای شرکت و ۵۰ درصد دیگر برعهده راه آهن کشور عنوان کرد.

میرزایی با اشاره به ساخت پارک کودک به وسعت سه هزار مترمربع در سال آینده گفت: ساخت سه مسجد در شهرهای جدید استان مرکزی آغاز شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار