رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: به عنوان مجریان انتخابات، قدم برداشتن در مسیر عمل کردن به راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری مخصوصا امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت یک وظیفه جدی است.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 18 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،رئیس ستاد انتخابات کشور امروز در همایش اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: در حوزه اجرایی انتخابات آمادگی‌ها روز به روز در حال افزایش است به طوری که امروز از زمان بندی اجرایی جلوتر بوده و در بازدید‌های میدانی از ستاد انتخابات استان‌ها به دنبال فراهم کردن آمادگی کامل همه شرایط برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفندماه هستیم.

سید محمدتقی شاهچراغی ادامه داد: نسبت به سال ۹۸ در سراسر کشور بیش از چهار هزار شعبه اخذ رأی اضافه شده تا شرایط برای رأی گیری در شعب پُرتراکم تسهیل شود.

او تصریح کرد: به عنوان مجریان انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی ما صیانت از آرای مردم است و قدم برداشتن در مسیر عمل کردن به راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری مخصوصا امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت یک وظیفه جدی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در رابطه با موضوع تغییر حوزه انتخابیه نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز خاطرنشان کرد: ضوابط تغییر حوزه انتخابیه، طبق قانون به ستاد انتخابات استان‌ها ابلاغ شده و اگر نامزد‌ها درخواست و یا سؤالی در این موضوع دارند، می‌توانند در زمان مقرر به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

سید محمدتقی شاهچراغی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات، گفت: قسمتی از فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک تقریباً در مراحل پیش‌ ثبت‌ نام و ثبت‌نام انجام شد.

او ادامه داد: طبق تصویب شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور، برگزاری انتخابات الکترونیک در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه که دارای تعدد کرسی هستند، پیش‌بینی شده و در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر نیز رأی‌گیری به صورت الکترونیک خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: شرایط استان مرکزی نیز بیانگر تلاش دست اندرکاران انتخابات است که زمینه را برای حضور پرشور مردم فراهم می‌کند.
در این نشست استاندار مرکزی، رئیس ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران استان نیز به تشریح اقدامات و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آمادگی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار