سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۸۱ طرح عمرانی و اجتماعی این اداره کل همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ 23 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد زیدوند درجمع خبرنگاران افزود: ۵۰ واحد اشتغال، ۳۰ واحد مسکونی و یک طرح درمانی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهره‌برداری می‌شود.
وی اعتبار طرح‌های مذکور را ۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۵۰ واحد اشتغال این اداره کل شامل امور صنفی، تولیدی و دامداری است که برای هر کدام از واحدهای اشتغال، یک هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال ویژه مددجویان پرداخت شده است.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح‌های افتتاحی دهه فجر این اداره کل نسبت به سال گذشته در بخش تسهیلات اشتغال، چهار برابر رشد داشته است.
زیدوند میزان وام اشتغال اداره کل بهزیستی استان مرکزی را ۲ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: قرارگاه شهید فیاض بخش بهزیستی با فعالیت در حوزه اجتماعی، ارایه خدمات دندانپزشکی ویژه مددجویان بهزیستی، گشایش طرح شیوع شناسی معلولان، استقرار میز خدمت و اجرای طرح رایحه خدمت از دیگر طرح‌های اداره کل بهزیستی استان مرکزی است که در ایام الله دهه فجر در استان به بهره‌برداری می رسد.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی افزود: ۲۳ درصد آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی در ساوه و اراک شناسایی شده است.
زیدوند بیان کرد: طرح رصد اجتماعی آسیب‌ها در این دو شهرستان در حال اجرا است و خروجی آن نموداری از وضعیت آسیب‌ها را برای بررسی و تحلیل آماده می‌کند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است، گفت: مرکز ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر استان مرکزی در سال‌های گذشته تعطیل و اکنون ساخت آن در قالب طرح جامع، در دستور کار بهزیستی استان مرکزی قرار گرفته است.
زیدوند افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شده است و درحال حاضر مرکز ماده ۱۶ استان در ساختمان شایستگان اراک در میدان کوهنورد فعالیت دارد.
وی درباره وضعیت کمپ ترک اعتیاد بانوان استان نیز بیان کرد: کمپ بانوان استان تعطیل شده بود که با پیگیری‌های اداره کل بهزیستی، مجدد راه‌اندازی شد و اکنون پذیرش در کمپ در حال انجام است و تنها کمپی است که پروانه فعالیت دارد.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: کمپ دیگری برای ترک اعتیاد بانوان در ساوه در حال راه‌اندازی است و لازم است مرکز ترک اعتیاد دیگری برای بانوان در اراک راه‌اندازی شود.
سرپرست حوزه اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی هم گفت: پنج هزار و ۵۲۴ زن سرپرست خانوار زیرپوشش خدمات این اداره کل قرار دارند که از این تعداد چهار هزار و ۳۰۹ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.
اعظم علیمددی افزود: ۲ هزار و ۱۹۳ نفر از بانوان سرپرست خانوار بهزیستی استان مرکزی خدمات غیر مستمر دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۸۸ مورد اختلاف حاد خانوادگی و ۱۷۷ مورد همسر آزاری در استان به ثبت رسیده که شناسایی آنها یا از طریق سامانه ۱۲۳، حضوری و یا مراجعه به دستگاه قضا بوده است.
سرپرست حوزه اجتماعی اداره بهزیستی استان مرکزی گفت: در ۹ ماه امسال ۶۰ کودک رها شده توسط این نهاد حمایتی پذیرش شده که شامل ۲۵ پسر و ۳۵ دختر بوده و از ۶۰ کودک پذیرش شده ۴۱ کودک زیر ۶ سال و بقیه بالای ۶ سال سن دارند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: ۳۰ هزار معلول در این استان از خدمات متنوع بهداشتی و درمانی بهزیستی استفاده می‌کنند.
منوچهر کاظمی افزود: ۲۴ مرکز توانبخشی در سطح استان مرکزی از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه به معلولان خدمات ارایه می‌کنند.
وی بیان کرد: سقف هزینه درمانی و حمایتی برای معلولان ۱۶۰ میلیون ریال است که با توجه به شدت و ضعف معلولیت برای افراد زیرپوشش هزینه می‌شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: امسال این نهاد حمایتی چهار میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال اعتبار برای درمان مددجویان معلول استان در بخش‌های مختلف درمانی هزینه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار