جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: ۷۱ موکب داخلی و خارجی این استان به زائران امام حسین(ع) در آیین جهانی پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ 04 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مظفر صفریان در جمع خبرنگاران و تشریح برنامه‌های آیین جهانی پیاده روی اربعین حسینی در اراک، افزود: از این تعداد، ۵۲ موکب در کاظمین، نجف و کربلا در عراق، ۲ موکب در مهران و ۱۷ موکب در سطح استان مرکزی مستقر می‌شوند.
وی بیان کرد: موکب‌های استان مرکزی در کشور عراق از ۱۵ شهریورماه مستقر و از ۱۶ تا ۲۹ شهریورماه خدمات رسانی به زائران را با جدیت و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند.
مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان مرکزی ادامه داد: به طور میانگین در هر موکب ۴۰ نفر مشغول خدمت‌رسانی هستند و موکب‌های این استان در کشور عراق مسئولیت اسکان، تغذیه و خدمات متنوع از جمله فنی به خودروها، کفاشی، آرایشگری و سایر خدمات را برعهده دارند.
صفریان عنوان کرد: در پدیده عظیم پیاده روی اربعین حسینی امت اسلامی، نقش اصحاب رسانه ویژه است و از استان مرکزی نیز تیم‌هایی از صدا و سیما برای مستند سازی و ثبت تصویر به یادماندنی پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: پیاده روی اربعین حسینی، حرکت عظیم بشریت به سوی کمال مطلوب است و این حرکت باید بیش از پیش به جهان معرفی شود.
جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اضافه کرد: افرادی نیز مسئولیت نظارت بر فعالیت موکب‌ها را برعهده دارند.
صفریان گفت: فعالیت و خدمات رسانی موکب‌های استان مرکزی کمتر از موکب‌های مستقر در عراق نیست.
مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان مرکزی افزود: مردم می‌توانند نذورات نقدی خود، ویژه اربعین حسینی (ع) را به شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۸۰۰۹۸۱۹۲۸، بانک ملت به نام ستاد عتبات عالیات واریز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار