معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: اکنون بیش از هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در اراک در حال ساخت است.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ 09 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهدی زندیه‌وکیلی در جمع خبرنگاران افزود: زمین دولتی در شهر اراک برای ایجاد هشت هزار و ۱۰۰ واحد وجود نداشت که اداره اوقاف این اراضی را برای ساخت مسکن در اختیار راه و شهرسازی قرار داد و این مهم باید مدنظر ویژه باشد میزان پرداخت حقوق موقوفه به مراتب کمتر از هزینه ایجاد زیرساخت در اراضی با فاصله اندک از شهر است.
زندیه وکیلی ادامه داد: اکنون علاوه بر ساخت هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر اراک، عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در طرح شهید سلیمانی و کوی کوثر در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز کلید خورده و مالکانی که شرایط استفاده از طرح جهش مسکن را دارند می‌توانند به صورت خودمالک از تسهیلات مسکن در سایر شهرستان‌های استان مرکزی بهره گیری کنند.
وی یادآور شد: استان مرکزی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از استان‌های پیشرو و سه استان نخست کشور است چرا که مراحل پایانی ۳۰۰ واحد مسکونی در برخی شهرستان‌های استان سپری شده و چندین واحد مسکونی نیز افتتاح و متقاضیان ساکن شده‌اند و اراک به عنوان تنها کلانشهر در کشور مطرح است که واحد مسکونی در اراضی اوقاف در قالب طرح نهضت ملی ساخته می‌شود و به عنوان الگوی سایر استان‌ها است.
وی گفت: از چهار میلیون تهعد دولت برای ساخت مسکن طی چهار سال،‌ ۶۱ هزار واحد سهم استان مرکزی است که از این میزان سهمیه ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی ویژه شهر جدید امیرکبیر و مهاجران است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح‌های عمرانی قابل توجهی در این استان تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده تقاطع غیرهمسطح سنجان در نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می‌رسد و بیمارستان شهرستان خمین نیز تا پایان سال تکمیل و در اختیار هم‌وطنانمان در زادگاه امام راحل قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: اقدامات مربوط به تاسیسات ،ساختمانی و تجهیزات بیمارستان حضرت ولیعصر( عج) اراک نیز به طور حتم امسال به پایان می رسد و یک سالن تالار مرکزی این شهر نیز تکمیل شده و در تلاش هستیم دومین سالن این مجمتع فرهنگی تا پایان سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه امسال پنج کیلومتر از جاده ارتباطی آهنگران به ساروق تعریض و آسفالت شد گفت: سالن ورزشی روستای خسروبیگ، چندین مجمتع فرهنگی، اجرای طرح‌های آبرسانی و گازرسانی در بسیاری از روستاهای استان نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری هستند.
زندیه وکیلی در خصوص آلودگی هوای اراک نیز اظهار داشت: در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا، اجرای بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا مطرح و جمع بندی لازم انجام شده و می‌توان گفت که در این راستا تاکنون حدود ۵۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح کاهش آلودگی یک اقدام مستمر است افزود: در طرح جدید که با تعامل و همکاری سازمان برنامه و بودجه، محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود اکنون اهداف جدید تعریف و آماده ارائه به مراجع ذیربط و کارگروه استانی استدپ و می تواند به عنوان طرح ۱۰ ساله استان مطرح باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: خروج دیگ‌های قدیم شرکت ایرالکو نقش به سزایی در کاهش آلایندگی هوای کلانشهر اراک داشت اما اکنون انتقال آندسازی انجام نشده است.
زندیه وکیلی عنوان کرد: کارگروه ویژه‌ای برای انجام فیلتراسیون در راستای کاهش مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند تشکیل و از ظرفیت تمامی دانشگاه‌های استان بهره گیری شده‌ و از شرکت مذکور نیز درخواست شده که کاهش میزان سولفور مازوت را پیگیری کند و از طرفی تمام تلاش‌ها برای گازسوز کردن این صنعت به کار گرفته شده و اجرای یک هزار هکتار فضای سبز نیز در این منطقه هدفگذاری شده که تا کنون ۵۰۰ هکتار آن درمنطقه سیبک اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار