استاندار مرکزی گفت:هویت ملی یکی از ارکان اقتدار و حیات کشور است.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 12 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در آیین بزرگداشت حکیم نظامی در شهر تفرش، افزود: در شکل گیری هویت ملی، چنانچه به فرهنگ توجه نشود، هویت شکل نمی گیرد و ملتی که از این مهم برخوردار نباشد در برابر هر باد ضعیفی فروخواهد ریخت.
وی یادآورشد: هویت فرهنگی جزو بسیار مهم، کلیدی و مبنایی هویت ملی است بنابراین نقشه راه هویت این استان در دست تدوین است.
وی تاکید کرد: ملت سرافراز ایران ، با وجود برخی کاستی ها در مسائل روبنایی، مسیر اقتدار خود را به گونه ای طی کرده که در این دوره معاصر به میانه دهه پنجم انقلاب اسلامی رسیده در حالی که کمتر انقلابی در جهان دهه سوم خود را دیده است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: ما از دهه پنجم مقتدرتر از دهه های قبل حرکت می کنیم و بخش مهمی از این اقتدار مرهون هویت کشور و اجتماع است و پایه و اساس آن هویت فرهنگی است و در این میان نقش مفاخر، بسیار کلیدی و تعیین کننده است.
مخلص الائمه با بیان اینکه نقشه راه هویت استان مرکزی در دست تدوین است، اظهار داشت: این استان با وجود اینکه پیشینه تاریخی طولانی ندارد اما شهرهای این استان هر کدام سرزمین مفاخر هستند و توجه به بزرگداشت مفاخر از این جهت در مجموعه حکمرانی استان مهم است که جایگاه ویژه ای به هویت کشور و استان مرکزی می بخشند و امید می رود این هویت بالقوه به هویت بالفعل تبدیل شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اسلامی هم گفت: حکیم نظامی اهل دیار تفرش است و این مهم مسئولیت تفرشی‌ها را در معرفی هر چه بیشتر این شاعر بزرگ دو چندان می کند.
ولی اله بیاتی افزود: هرچه شخصیت های این شهرستان بیشتر معرفی شوند توقع مردم ایران و کشورهای دوستدار فرهنگی ایران بیشتر می‌شود.
وی اظهار داشت: از وزیر کشور و استاندار مرکزی درخواست می شود امکانات زیرساختی برای سفر به شهرستان تفرش را فراهم کنند، تا تفرش به جایگاهی که شایسته است، برسد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از همه علاقمندان دعوت می شود برای بازدید منزل حکیم نظامی بزرگ به شهرستان تفرش در روستای «طاد» سفر کنند.
بیاتی افزود: حکیم نظامی یکتا پرست و خداپرست واقعی بود که اشعار او هرگز کهنه نمی شود و همواره خواننده گان و شنونده گان از آن لذت می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار