هفته گذشته در نشست خبری یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری با اعلام کاندیداتوریاش، لوگوی چندین رسانه جعل شد که این اقدام، با واکنشهای زیادی از سوی اهالی رسانه روبرو شد. بیشترین کلید واژهای که خبرنگاران به کار بردند، بی اخلاقی در کارزار انتخابات بود.
در ادامه واکنش اهالی رسانه را به این نشست خبری بخوانید….
به گزارش
تابناک همدان، بهزاد شهبازی سردبیر فرهنگی اجتماعی اسبق خبرگزاری فارس با کنایه به چنین اقدامی نوشت «یعنی یادشان رفته اطلاع دهند که شما نمیخواد به خاطر ماه رمضان بیایید، خبرنگار هایتان خسته میشوند، خودمان لوگو رو میذاریم خبر و همتنظیم میکنیم براتون میفرستیم، آه! راستی چند تا کارت ناقابل هم تبرکا تقدیم میشود…»
مصطفی بزرگی نسب سردبیر گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان هم با انتقاد به این کاندیدا از بی اطلاعی از تغییر لوگو رسانه اش نوشت «جهت اطلاعِ برگزار کنندگان بگم که لوگو باشگاه_خبرنگاران_جوان بیشتر از چندین سالِ است که تغییر کرده…یه زمانی تو برنامهها همین مسئولان و روابط عمومی هاشون فکرمی کردند هرچقدر دوربین خبرگزاری هابزرگتر باشد آن رسانه مهمتر است»
مهدی عزیز دستگردی مدیر کل اخبار خبرگزاری مهر هم با غیر حرفهای دانستن این کار نوشت «من همه طور جعل رو شنیده یا دیده بودم، اما خدایی جعل میکروفون خیلی جدیده…آن هم با رنگ زرد؟ منظورملوگوی زرد رنگ و جعلی خبرگزاری مهر در نشست رستم_قاسمی است. حتما ایشان در جریان نیستند.»
سید یزدان حبیبی سردبیر رسانههای نو خبر گزاری مهر هم با ضرورت توضیح قاسمی درباره این بی اخلاقی رسانهای نوشت «عزیزی که زحمت کشیدی و لوگوی خبرگزاری مهر رو در نشست خبری جلوی رستم_قاسمی گذاشتی، بیشتر دقت میکردی که بهتر جعل کنی، مهر اصلا لوگومیکروفون زرد نداره! امیدوارم مهندس قاسمی، شفافیت و مقابله با فساد رو از پیگیری و توضیح درباره این بیاخلاقی رسانهای شروع کنند.»
زینب رجایی از خبرنگاران مهر هم که در این نشست خبری حضور داشته از بی دقتی در جعل لوگوی مهر خبر داد و نوشت «بنده به عنوان خبرنگار مهر حضور داشتم؛ اما نه میکروفون داشتم نه سوال پرسیدم، نه فیلمبردار همراه بنده بوده، نه اصلا مهر همچین لوگویی با این رنگ دارد.»
محمد فراهانی سردبیر خبرگزاری میزان هم نوشت «ای کاش با دعوت از خبرنگار میزان زحمت جعل لوگوی خبرگزاری را به خود نمیدادید، نه خبرنگار میزان در برنامه بوده نه عکاس.»
بهنام خواجه امینیان سرپرست خبرگزاری برنا با اشاره به ارتباط جعل لوگو رسانهها با اخبار فیک نیوز نوشت «با این تصویر مطمئنم دلایل برای جعل لوگو موجه بوده است، چون متوهمانه به خبرنگاران فیک هم ابراز ارادت کرد…امان از تحریم، امان از ساقیهای موتوری»
ایکنا خبرگزاری قرآن هم با اشاره به مولفههای مهم اخلاقی در حوزه انتخابات نوشت «جای خالی اخلاق در کارزار انتخاباتی! دوستانی که زحمت به خط کردن لوگو رسانهها را عهده دار شدند، محبت کردند لوگوی دهه قبل ایکنا را انتخاب و در صف لوگوها جای دادند؟!»
حسن قدیانی روزنامه نگار هم با طنز آمیز دانستن این کار نوشت «تعدادی میکروفن با لوگوی خبرگزاریهای داخلی و خارجی برای گرفتن عکس انتخابی اجاره داده میشود!»
فاطمه پاقلعه نژاد خبرنگار هم با غیراخلاقی دانستن این کار نوشت «آدمهایی که درباره کوچکترین مسائل صداقت ندارند و دائم در تلاش هستند که مردم رو گول بزنند، قصد دارند ربیسجمهور این مملکت آشفته بشوند. مصادره کلیپ و لوگوی ایران من یک طرف، این هم از نشست رسانهای بدون رسانه!»
امیر محمد بانکیان فعال رسانهای و مدیر مسئول نشریه دیدگاه نوشت «رستم قاسمی امروز نشست خبری داشته و خب حجم میکروفونها را ملاحظه میفرمایید. حالا خبر آمده بخش بزرگی از این میکروفونها و لوگوها اصلا خبرنگار نداشتند و این نشست برای بازار گرمی رفقای رستم بوده است.»
فرهاد فتحی روزنامه نگار هم با ناشیانه دانستن چنین اقدامی برای حضور جمعی از رسانهها نوشت «رستم_قاسمی در نشست خبری اعلام کاندیداتوریش لوگوی خبرگزاریها رو جعل کرده.
دست کم سه خبرگزاری اعلام کردند که در نشست نبودند و لوگویشان جعل شده میزان، دانا، مهر. احتمالا تا حالا فکر میکرده این میکروفنها تو نشست خبری سران دکورِ و برای تزئین استفاده میشود، یه ۴۰، ۵۰ تا سفارش دادند.»
فضل الله یاری روزنامه نگار هم با انتقاد، این اقدام را یک شگرد تازه در حوزه رسانهای دانست و نوشت «جعل لوگوی خبرگزاریها هم به تازگی به شگردهای روابط عمومیها و مشاوران رسانهای اضافه شده است.»